Julgran

Idag är det lördag och jag fick en skön natts sömn utan avbrott. Underbart. Frukost i lugn o ro. Sen bar det av för att införskaffa årets julgran.

Den höggs ner av våra bara händer då vi glömt vantar, både jag och den som körde…. Smart va, att åka ut i skogen för att hugga julgran utan handskar på händerna…. Nåväl, det är på familjens mark, så jag har inte stulit någon julgran om någon skulle få för sig det. Så den här granen är lite sned, men väldigt personlig. Den betyder mycket för den växte nära några andra som betyder mycket för mig. Så det blir en speciell jul i år. Har inte klätt den än, så det blir ingen bild på den ännu.

Förra julen mådde jag skit. Usch vad dåligt jag mådde. Jag minns att jag åkte in till gynakuten i början av december och sen i början av januari. Fy alltså, det var inte kul. Inga riktiga värktabletter, utan duttande med 50 mg tiparol fram o tillbaka när jag hade som ondast. Det gick ju inte, jag mådde så dåligt av det. Minns sen i februari, när jag fick depå-tabletter, vilken skillnad det var. Smärtan blev inte alls så upp och ner utan mer jämn.

Idag mår jag FORTFARANE bra. Fattar inte. Ceazetten är den bästa medicin jag haft. Och inga biverkningar förutom lite blödande tandkött. Men det är helt okej. (Fast jag vet inte om det beror på cerazetten, men det började när jag började med dom).

Nu ska jag pyssla med julklappar och vila. Äta glutenfria lussekatter och dricka te.

Det finns många olika granar att välja på nuförtiden

Det finns många olika granar att välja på nuförtiden

Lämna en kommentar