Anti-depp

Ja nu har jag lusläst om antidepp på nätet – världens mest tillförlitliga källa, allas vår google!!

Nåja, skämt åsido, jag har i alla fall fått klart för mig att jag inte ska ta mirtazapin för det krockar med mina allregitabletter och även med morfinet. Suck. Men jag kanske ska be min smärtläkare om något annat, då jag känner att jag nog behöver det. Det är bara det att biverkningarna skrämmer skiten ur mig. Andningssvårigheter, håravfall, illamående, fötstoppning, diarréer, aptitlöshet, viktuppgång, ja, man kan nog få ta mig fasen varenda liten biverkning som existerar. Så vi får se, jag får ge mig till tåls till torsdag.

Idag är en mycket regnig dag. Jag har en hemma-och-tar-det-jäkligt-lugnt-dag idag. I väntan på dottern som landar inatt, mitt lilla goss, mitt syre, min livlina, min älskade. (Eehhh, inte nådigt vad som hänger på hennes axlar, stackarn 😉 ) Gick ner till bibban i regnet och lämnade in några filmer jag kollat på, gick till ett mysigt café i närheten och satte mig med en kaffe och en bok en stund. Skönt att komma hemifrån en liten stund, få lite miljöombyte, om det bara så är för en timma. (Och ja, jag kaffe-fuskar ibland…)

Nu blir det snart mellanmål eller nåt, för jag börjar bli lite hungrig. Har inget att komma med annat än att det känns liiiite bättre, lite mer hoppfullt och att jag fortfarande är trött som tusan. Denna ständiga trötthet som gör mig galen…

Men, det finns hopp om livet, och detta är jag i sommar: Hopp i det blå 🙂

2 tankar om “Anti-depp

  1. Hej, har jag helt fel om jag tror att man kan operera bort livmodern och bli av med detta elände?

    • Hej!

      Ja tyvärr så har du det. Förr i tiden trodde man att det var ett bra sätt, men de flesta kvinnor vittnar idag om samma smärtor, om inte mer. Man blir oftast bra ett tag, ett halvår eller ett år, men sen kommer smärtorna tillbaka och man står på ruta ett igen. Endo-smärtorna blir ibland nervsmärtor, och hormoner måste man ändå ta. Om man har endo som sitter på tarmern, bukhinnan eller egentligen utanför livmodern, så så länge ksoppen producerar östrogen, vilket den alltid kommer att göra till en viss del, så finns endometrioshärdarna kvar och kan blossa upp och göra ont. Så tyvärr ser läkarna inte detta som ett alternativ längre, jag själv har pratat med två läkare om detta och fått avslag. Sen kan det finnas ett fåtal kvinnor som trots allt blir bra, i mitt fall skulle jag inte tro det, eftersom jag har extremt svårt att bli av med mina härdar verkar det som, dvs dom blöder trots att jag är medicinerad plus att jag har härdar i hela buken runt omkring.

      Men tack snälla för din tanke 🙂

      Mia

Lämna en kommentar