Vila – aktivitet

Jag måste bli ännu bättre på att vila mellan varven och att inte övergöra. Jag är alldeles för bra på att göra saker rent fysiskt när jag mår bättre eller har en bra dag. Och det är ju inte så konstigt, jag vill, jag vill, jag vill!!

I måndags och tisdags övergjorde jag. Var på stan båda dagarna med dottern. Tvättade o hängde tvätt. Lagade mat och tömde diskmaskinen. Gick till min öronläkare med både positivt o negativt besked. Ja, jag höll igång som bara den. Lägg därtill alldeles för lite sömn, jag har vaknat hundra gånger varje natt känns det som.

Så igår, onsdag, kraschade jag. Gick upp halvsju som vanligt när jag har dottern. Fixade frukost och såg till att hon kom iväg till skolan. Strax efter åtta så halvslumrade jag på soffan fram till halvtolv. Sen sov jag även middag mellan tre och fyra på eftermiddagen. Fattar inte att man kan sova så mycket, men jag behövde nog det.

Men, det var helt klart värt det. Vi hade några underbara dagar, jag och dottern. Lägg därtill att pojkvännen sovit här sen i måndags, också helt underbart att sova bredvid honom. Våra kroppar är som gjorda för varandra🙂 Vi kan ligga sked en hel natt, och det är så himla mysigt🙂

Idag får jag hjälp med städning av en kompis. Det har inte dammsugits här sen innan operationen och våran lilla kanin fäller. Det ligger kanintussar överallt. Så det ska bli skönt.

Jag kom aldrig ut igår, så jag hoppas komma ut idag. En liten promenad räcker ju. Lite luft, syre.

Magen håller sig lugn, men igår spökade höger-äggstocks-sidan igen… Lite jobbigt, men jag försöker att inte oroa mig. Annars mår jag så mycket bättre än för två och en halv vecka sedan🙂 Tröttheten är kvar men den får långsamt byggas upp.

Ha en bra dag!

2 thoughts on “Vila – aktivitet

Kommentera

