Oj oj

Vaknade med jordens huvudvärk. Nu är det lite bättre efter panodil och alla andra mediciner jag trycker i mig.

Jag diskuterade länge med min läkare om hur jag ska göra med hormonbehandling. Eftersom jag inte tål hormoner speciellt bra av olika anledningar så funderade vi på om jag ska vara helt utan. Antingen blir jag superdeprimerad och jättenere och gråtig/känslig, eller så blöder jag konstant, eller så får jag konstiga biverkningar som högt blodtryck som kräver mediciner, hjärtklappningar, skakningar, sömnproblem, ja you name it, vad har jag inte känt för biverkning??

Har testat 9 olika hormoner. Nu ska jag testa den tionde. Tionde gången gillt, snälla. Det är (tyvärr) ett gulkroppshormon igen, det som jag brukar bli deppig av. Primolut-Nor heter det. Någon som har erfarenhet? Jag ser som vanligt fram emot den här behandlingen med skräckblandad förtjusning…

Min endo är ju väldigt aggressiv och växer ju trots behandling. Jag hade inte blött en droppe en gång på 11 månader men ändå så hade jag fullt av endo i magen. Det känns stundtals hopplöst och är jag dömd till ett liv där jag behöver opereras en gång per år?? Ja, jag vet inte, hoppas detta hjälper nu i alla fall.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på nu på dagen. Ikväll åker jag nog till pojkvännen och sover över. Jag tror att jag ska ta en andra frukost. Har varit vaken några timmar nu och börjar bli hungrig igen. Slappar framför nyhetsmorgon o läser GP och dricker te. Mysigt, men jag saknar dottern och pojkvännen. Dottern kommer hem till mig imorgon efter nästan 2 veckors uppehåll. Fast jag har träffat henne flera gånger, hon hälsade på mig på sjukhuset och var här igår och häromdagen lite grann. Men gud så man kan sakna sitt barn, det är sjukt jobbigt.

Hoppas ni får en fin lördag trots regnet🙂

 

2 thoughts on “Oj oj

  1. Hej! Jag har också provat massa olika hormonbehandlingar mot endo och just nu har jag primolut-nor som du skrev om. Jag har haft den i en månad, 2 tabletter om dagen och jag har haft ganska ont under hela tiden. Jag hoppas att det är för att det funkar och gör sitt jobb men jag vet inte säkert. Hoppas det blir bra för dig iaf! Dessvärre har jag gått upp ca 5 kg i vikt (jag går aldrig upp i vikt av någonting annars) och fått endel utslag i ansiktet men that’s just me. Ledsen om jag inte sålde in tabletterna jättebra men jag tycker alltid att det är skönt att höra om människors erfarenheter, bra som dåliga. Lycka till!!

    • Åh nej, jag som precis lyckats gå ner några kilon…..😦 Jag ska börja med en tablett om dagen. Hoppas att de hjälper för dig, jag vet att man kan få ondare i början av en behandling, tyvärr, innan det vänder. Ja, det är alltid skönt att höra andras erfarenheter, både negativa och positiva.
      Kämpa på❤
      Kram Mia

Kommentera

