Lördag och två dagar kvar

Två dagar kvar till operationen. Nu är det så nära. Känns så bra. Hade mindre ont i halsen idag, och planerade för en lugn dag. Det har det blivit. Satt och åt frukost i flera timmar, läste tidningen och kollade på nyhetsmorgon och myste med dottern. Sen har jag städat hela lägenheten. Dottern min hjälpte till att damma och dammsuga sitt rum. Så nu är det jättefint här och det känns så skönt. Skönt att komma hem från sjukhuset och det är nybäddat och nystädat. Så man slipper tänka på det.

Jag fick en jättefin överraskning av min pojkvän igår. Jätteglad blev jag🙂 Och av dottern fick jag också en helt underbar alla hjätans dag-present: Ett halvt paket Polo. Ha ha, tror det var en nöd-present, hon kom på att det var alla hjärtans dag och hon hade ett halvätet paket polo i fickan så jag fick det😉 Underbart!! Skrattade gott!!

Magvärken går upp och ner. Precis hela tiden. Upp och ner. Ont i morse, sen blev det bättre, sen ont igen. Hopplöst alltså. Jag hoppas innerligt att det ska ta slut snart.

Ikväll blir det middag hos mamma och hennes man. Det är så skönt att vara där för jag kan alltid vara mig själv. Behöver jag lägga mig ner på soffan tex så kan jag det utan att de tycker att det är konstigt. Så skönt med människor som förstår så man slipper förklara sig hela tiden.

Ha en skön lördagkväll!

Kommentera

