Alla <3 dag

Idag är det alla hjärtans dag. Jag ska ge min dotter och pojkvän en liten present. Tänkte överraska dottern med sushi till middag då hon fullkomligt älskar det. Ska bara ta mig ut och handla det.🙂 Pojkvännen och jag får fira en annan dag, då vi inte kan ses idag av olika anledningar. Men det gör inget. Vi kan ju fira det när som helst.

Vaknade med ont i halsen idag igen. Och känslan av pyttelite feber. Sådär varm o rosig om kinderna, men kanske ingen feber i sig. Men att det ändå inte är 100%. Inte bra. Så det blir en otroligt lugn dag, bara vila, vila, vila. Måste vara okej inför operationen. Hinner inte och kan inte bli sjuk nu, förkyld alltså. Det skulle vara helt fel tajming. Har precis druckit ett stort glas färskpressad apelsinjuice, alltså, det är ju så otroligt gott. Borde drickas varje dag.

Igår hade jag en fantastisk dag på många sätt. Jag och dottern åkte till stan och jag klarade av att gå runt där ganska länge. Vi lunchade och hade sportlovsmys. Mamma-dotter-dag. Önskar att alla dagar är sådana.🙂 På kvällen la jag mig i ett bad, ett kokhett epsomsalt-bad, och låg i badet och läste i en timme och tjugo minuter. Läste ut ”Min mormor hälsar och säger förlåt”. Kan bara säga: Läs den!!

min-mormor-halsar-och-sager-forlat

 

 

Älskar bra böcker, det finns inget härligare än att läsa riktigt bra böcker. Har inhandlat några pocketböcker inför operationen, kan behöva lite lättsam feelgood-läsning där när jag ligger på sjukhuset. Det är ju inte jättekul. Men böcker kan ta med mig ut på de allra magiska äventyr, jag har väldigt lätt att förlora mig in i böckerna.

Magvärken går upp och ner. Igår blev det oxynorm på kvällen igen. Under dagen var det ganska bra. Det är så upp och ner, hela tiden. Blir tokig.

Hoppas ni alla får en fin dag och helg!

hjärta

Kommentera

