Ännu bättre

Idag är det ännu bättre. Jag klättrar uppåt🙂

Igår var jag och träffade en ny läkare på vc då min gamla slutat. Behövde förlänga min sjukskrivning och få lite mer medicin. Hade förväntat mig en äldre herre  typ 60+ minst p g a hans namn. Men döm av min förvåning när en unga kille på max 30 kom emot mig, ha ha, så fel man kan ha. Han var dock väldigt bra och förstående. Visste t o m vad både  endometrios och ME var för nåt. Vi pratade om min situation och jag ska få nån slags hjälp av fk/af med att komma tillbaka till arbete efter operationen. Det låter toppen.

Minns inte om jag skrivit det här eller inte, isåfall blir det upprepning. Men jag får inte vara kvar på min rehabiliteringsplats eftersom reglerna är sådana att är man sjuk i mer än 30 dagar så skrivs man ur. Så nu är jag arbetslös. Jippie….😦

Så den här hjälpen vad det nu är kommer lägligt. Men han sa att det ändå kan ta några månader eftersom det är lång väntetid på det som med allting annat.

Och idag var jag på inskrivning på Sahlgrenska. Träffade bästa läkaren och narkos och sköterskorna. Lite lustigt/jobbigt att de känner igen mig och hejar som om det var igår typ… Men det är väl så när man blir kronisk patient.

Känner mig bättre, kände mig såpass bra efter det besöket att jag bestämde mig för att åka in till stan och klippa mig. Trodde jag skulle vara helt slut men det var jag inte. Klippte mig och känner mig ett kilo lättare. Vilken underbar känsla det är med nyklippt hår, det händer ju inte alltför ofta. Sen orkade jag promenera lite och sen SPRANG jag faktiskt till vagnen. Ja, det är ju inte klokt. I lördags kunde jag knappt gå och nu sprang jag. Visserligen kanske max 30 meter men ändå. Så det är framsteg.

Det känns väldigt bra just nu, börjar bli laddad inför operationen. Nu på eftermiddagen blev jag alldeles trött och det är ju inte så konstigt. Jag låg och läste alldeles för länge igår och gick upp halvsju i morse. Så nu blir det en lugn kväll i soffan🙂

2 thoughts on “Ännu bättre

Kommentera

