Bättre

Jag fick ju mens för några dagar sedan. Då kraschade jag och blev liggandes. Åt morfin och gjorde inte så mycket, försökte sova och vila så mycket det gick. Smärtorna var hemska, men inte riktigt så hemska som gången innan. Hade sett fram emot en underbar helg med min kille, våran sista helg innan min operation nästa vecka. Blev naturligtvis ledsen för att det inte skulle bli som jag vill, som vi hade pratat om och tänkt. Tex hade vi funderat på att gå på bio.

Men det blev väldigt bra ändå. Tack vare min kille. Min kille är den finaste i hela världen. Jag förstår inte hur jag kan ha sådan tur att ha träffat just honom. Han är så underbar på alla vis. Hans förståelse och respekt för min sjukdom är enorm. Han börjar lära känna mig och mina mönster och stöttar mig precis på det sätt som jag behöver. Om jag tex inte vill ta mer smärtstillande men ändå ligger och gnäller om det så vet han när det är dags att fylla på. Han har inte haft fel en enda gång. Tack vare honom och hans tålamod blev det till en helg jag inte kommer glömma. Den närheten som vi upplevde var helt magisk.

Nu är magen något lugnare. Men inte bra. Jag ska ju opereras om en vecka och nu räknar jag dagarna. Snart….

Idag ska jag till läkare och förlänga min sjukskrivning. I lördags provade jag hur det skulle vara att vara ute lite. Vi tänkte åka till Ikea, nu blev det inte så tack o lov, för jag hade inte orkat det. Vi tog bussen från mig hem till M på lördagsmorgonen. En liten promenad till busshållplatsen som ligger en bit bort. Sen gick vi till bibban och lånade om en bok. Efter det gick vi och handlade lite. Och bilen startade inte så det blev ingen Ikea. Men, efter det lilla som jag var ute så däckade jag. Blev så himla trött. Kroppen orkar inte mycket nu för tiden alltså. Det är väldigt frustrerande. Att behöva ta dessa små, små steg. Men jag har inget val. Vet att jag kommer vara trött efter läkarbesöket idag. Men det får vara så. Det är bara att det är så himla tråkigt att vara så energilös.

Nu hoppas jag att operationen hjälper mig såpass att jag slipper alla smärtstillande, för jag är säker på att de gör mig tröttare än jag hade behövt vara.

Ha en bra vecka!🙂

2 thoughts on “Bättre

Kommentera

