Bättre idag

Igår och hela veckan har varit tuff. Idag känns det bättre. Jag hoppas det håller i sig. Det är så skönt att skriva av sig emellanåt, tror att alla behöver det mer eller mindre.

Något som är positivt är att solen skymtar fram mellan molnen och det tunga regngråa mörk-rusket som har varit. Det känns verkligen som om man inte sett solen på flera månader. Jag längtar så jag smäller av till våren, ljuset. Funderar starkt på att gå och lägga mig i ett solarium bara för att känna känslan av ljus. Tror att jag är extremt känslig för detta nordiska mörker vi har under vinterhalvåret. Eller rättare sagt, har blivit, eftersom jag aldrig kände av det då jag var frisk. Då tyckte jag mest det var mysigt, man kunde tända ljus och mysa på. Det är först nu, kanske förra året som det började. Att jag tycker det är extremt tungt under vintern. SAD kanske, jag vet inte.

Men jag kämpar på. En dag i taget fortfarande. Kan inte tänka längre fram i tiden. Fast jag tänker på min kommande operation dagligen. Är det rätt beslut? Tänk om det blir värre? Ska jag ta bort äggstocken? Tänk om det blir bättre? Tänk om jag kan få mitt liv tillbaka och börja jobba? Tänk om jag slipper alla smärtstillande. Det är INTE roligt att gå på morfin. Dom som tror att det är roligt kan aldrig ha provat det. Nu är den här blödningsperioden över så jag hoppas jag kan sätta ut oxynormen ikväll och klara mig på tradolanen.

Väntar även på att fk ska höra av sig. OM dom gör det. Jag hyser inte mycket hopp till det. Då får jag ringa igen och tjata. För jag vill ha svar. Konkreta svar på mina frågor. Om varför jag inte får sjukpenning när jag vet att jag har rätt till det.

Ja det blev ett lite rörigt inlägg, men det är lite rörigt just nu🙂 Skönast är att jag är på bättringsvägen i alla fall🙂

Så jag håller tummarna att denna veckan blir bra mycket bättre än förra.🙂

2 thoughts on “Bättre idag

Kommentera

