Snart fullmåne

I förrgårkväll kände jag inte av att jag tagit en imovane på kvällen alls. Efter en timme tog jag en till och då lyckades jag somna. Jag var klarvaken och pojkvännen sov lugnt bredvid mig. Igår var det likadant. Tog den som vanligt men absolut ingen effekt. Så det fick bli en till plus att jag läste igenom en hel tidning. Till slut somnade jag. Så kom jag på, det är ju fullmåne kanske. Och jajamen, när jag tittade i kalendern så är det fullmåne om några dagar. Och jag sover ju alltid dåligt dagarna innan fullmånen. Så nu vet jag varför. Och det är ju inte något som jag kan göra något åt, utan bara gilla läget🙂

Fullmånen är dock otroligt vacker och man ser den från pojkvännens takfönster. Starka krafter det där.

Annars så har jag haft lite extra ont de senaste dagarna. Extra tradolan är intagen och det gör mig lite lätt illamående. Jag var tillbaks till näringsterapeuten och all min ansträngning har gett resultat. Bland annat så har jag gått ner i vikt. Det är ju underbart. Kanske vågar prova mina gamla kläder snart. Inte riktigt än, men snart. Och den här fruktansvärda hjärndimman som jag kände förut som nästan tog kål på mig är helt borta. Jag känner mig klar i huvudet på ett helt annat sätt. Vilka vitaminer det är som gör det vet jag inte, men det funkar i alla fall. Så skönt att slippa den tunga känslan i hjärnan. Nu är det bara resten av kroppen som ska fixa till sig, tröttheten är ju kvar men det pendlar också lite upp och ner.

Är fortfarande sjukskriven så det händer inte mycket här. Försöker få tag på försäkringskassan, min handläggare där. Han skulle ringa inom två arbetsdagar vilket var senast igår. Jag hade ett missat samtal klockan åtta på morgonen med dolt nummer. Men om det var han vet jag inte. Och lite dåligt att inte ringa igen i så fall. Jaja, det blir väl till att jaga dom igen.

Idag måste jag ladda alla mina batterier så mycket det går, vila, ta B12-spruta för ikväll händer en mycket speciell grej🙂 Ska bli så kul. Jag hoppas jag får må bra. Även om det i skrivande stund känns som om jag vill slita äggstocken ur kroppen….

moon

2 thoughts on “Snart fullmåne

  1. När de ringt mig från FK har det inte varit skyddat nummer. Hoppas sannerligen han ringer igen om det nu var han!

    • Åh, okej. Hoppas han ringer igen då. Då kanske det var nån annan. Ingen annan har ringt. Så himla dåligt när de säger att de ska ringa tillbaka.

      Kram

Kommentera

