Det går framåt

Men det går långsamt. Och det är väl okej så länge det går framåt. Jag känner mig liiite bättre. Inte så bra så att jag klarar att jobba, men såpass bra att jag klarar att vara uppe. Göra lite saker. Inte gå ut och gå en långpromenad, men jag var tex hemma hos en kompis och fikade häromdagen. Det var supermysigt. Mer sånt🙂

Och jag hade en riktigt bra dag i veckan, jag kände energi och jag var uppåt. I en kvart ungefär kände jag mig fullständigt normal och då kände jag att om jag skulle fortsätta känna så, så skulle jag kunna jobba heltid. Men naturligtvis så varade det ju inte, men känslan att få känna sig i harmoni var så otroligt skön. Dagen efter var jag som vanligt, trött och lite yr. Inte jättemycket, men märkbart. Jag sov middag två gånger dagen efter den braiga dagen. Så kan det gå.

Igårkväll hade jag en underbar kväll med pojkvännen. Det var en kväll jag inte kommer glömma, vi hade jätteroligt och mysigt. Så det går att ha det bra med denna sjukdomen också ibland. Önskar bara att det vore så oftare. Den känslan är skön att känna.

Nu är det nog dags att packa ner julsakerna. Om det blir idag eller imorgon återstår att se. Min lägenhet behöver storstädas, dammas, moppas och ja, röjas ordentligt. Jag tror jag delar upp det lite, så inte allt kommer på en gång. Men jag älskar känslan av nystädat. Det är så härligt när allt är rent. Även om jag lärt mig att släppa mycket av att det inte måste vara perfekt jämt så tycker jag fortfarande om när det är fint. Jag mår så mycket bättre då.

Hoppas ni får en fin vecka!

4 thoughts on “Det går framåt

  1. Hej! Hittade hit via en länk på Familjeliv och ville egentligen bara skicka några uppmuntrande kramar. Har själv endo och vet hur sjukt jobbig sjukdomen kan vara, fast jag tror att jag hittills haft det lite lindrigare än dig.

    Har bara läst de senaste inläggen och inte hela bloggen, men ville bara tipsa dig (om du inte redan gjort det) att kolla in lite kosttillskott mot endo. Du kanske redan har gjort det och i så fall blir den här kommentaren helt onödig, men för mig gjorde det stor skillnad när jag började googla och läsa om sådant. Framförallt Pycnogenol gjorde stor skillnad för mig, det hjälpte mig att klara mensen nästan helt utan smärtstillande. Det var en amerikansk endotjej som tipsade om det som det viktigaste tillskottet när man hade endo och som påstod att det hade gjort henne väldigt mycket bättre.

    För mig hjälpte det också mycket att gå över till vegankost (jag var vegetarian sen innan), och utesluta alla mjölkprodukter. Det sägs ju att mjölk inte alls är bra när man har inflammationer/infektioner i kroppen, men vem vet om det stämmer?

    Precis som du hade jag också väldigt ont i lederna och kroppen blev helt förstörd när jag gjorde något fysiskt. Jag lider dock också av munsår, och efter att jag läst på om det tjatade jag till mig medicin mot det och blev väldigt mycket bättre. Så, det kan vara värt att verkligen kolla så att det inte är någon annan infektion eller virus som gömmer sig i kroppen och som liksom triggar/triggas av endometriosen.

    Ber om ursäkt om detta är gamla råd, jag har som sagt inte läst hela bloggen, och du kanske är dödsless på tips som inte hjälper. Det är så svårt att veta. Tycker själv det är väldigt intressant, men du får bara strunta i kommentaren om det känns som att jag kommer med gamla råd.🙂

  2. Tack snälla för dina fina ord. Jag tar tacksamt emot råd🙂 Jag äter redan ganska så bra, mjölk och glutenfritt, soja, sockerfritt, samt går till en näringsterapeut och får diverse kosttillskott.
    Men det du nämnde har jag inte provat eller hört talas om, det ska jag genast kolla upp🙂

    Ja, den här sjukdomen är inget vidare, det går upp och ner.

    Ha det så bra och tack för titten🙂

Kommentera

