Avslag

Lite glest mellan inläggen men jag har inte mått så bra. Känns som om jag upplever en deja vu just nu. Har varit sjukskriven sen slutet av november och fick dagarna innan jul en härlig julklapp. Ett avslag på sjukpenningen från fk.

Surprise?

Not. Eller jo, jag trodde faktiskt att de kommit lite längre. Jag fick ju, för er som inte vet, avslag under ett halvår 2010/2011. Jag blir så himla ledsen. Det känns som om de inte tror mig. Att jag hittar på att jag är sjuk. Att jag vill gå hemma och dra benen efter mig när jag inget hellre vill än att jobba och tjäna pengar och ha ett liv värdigt att leva. Jag fick en chock. Sen blev jag ledsen. Sen likgiltig. Sen arg. Nu känner jag mig bara tom. Och oskyddad. Vi lever alltså i ett land med så höga skatter och jag som alltid gjort rätt för mig och betalat skatt får ingen hjälp nu. Det känns.

Ringde fk idag för att boka ett möte med dom. Dom ska återkomma inom två arbetsdagar. Min kille ska följa med mig. Jag hoppas jag kan boka in ett personligt möte. Någon som vet om man har rätt till det??

Jag hade aldrig klarat det utan honom. Han stöttar mig i det här så det är inte klokt. Så skönt att få prata ut med honom när det väller över mig.

Blir så arg på alla de som sabbat genom åren, alla oärliga människor som vill roffa åt sig på de som är riktigt sjukas bekostnad. Det är just därför vi sitter i denna soppan. Om människor kunde varit mer ärliga och inte utnyttja systemet, då hade det varit så mycket bättre.

Annars går dagarna långsamt. Jag har ont och är trött. Längtar till våren och ljuset, värmen. Så himla mycket. Smygkikar på förra sommarens foton och drömmer mig tillbaka och in i framtiden. Tänk att jag ska spendera min första sommar på flera år tillsammans med min kille?? Det är ju fantastiskt. Så kul vi kommer ha. Det är det som räddar mig när dagarna är för jobbiga.

Ha det så bra.

Kommentera

