2 januari 2014

Då var det nytt år. 2014. Tänk så fort ett år går, och samtidigt så långsamt. Och så mycket som har hänt. Det är lite vemodigt jag lämnar 2013 bakom mig för att se fram emot 2014. Många, många bra saker hände 2013, och några mindre bra.

De bra sakerna var att jag gjorde en jättelyckad operation. Tack vare den kunde jag sluta med alla mina smärtstillande. Jag kunde gå på Bruce Springsteenkonsert i Stockholm, jag kunde åka till London med min dotter. Jag gick en yogakurs på 10 gånger i våras. Jag hade en fantastisk sommar, relativt smärtfri. Umgicks med familj och vänner. En sväng till Kolmårdens djurpark hann jag o dottern också med. Många, många bra händelser och minnen att blicka tillbaka på.

Jag träffade en kille. Det som jag trodde var omöjligt hände. Han finns kvar, genom mina smärtattacker, akutbesök och deppiga dagar. Han dömer inte. Han förstår. Han är den finaste som finns. Han har fått mig att inse saker som jag länge dolt inom mig. Att våga tro på kärleken igen. Att han kommer finnas kvar, trots sjukdomens alla negativa sidor. Trots att vi inte kommer kunna leva ett liv som ”alla andra”. Men han bryr sig inte säger han. Han bryr sig om mig. Och det är fantastiskt och inte något jag trodde jag skulle få uppleva igen. Eller i alla fall inte på ett långt bra tag framöver. Jag hade nästan ställt in mig på att leva själv. Tänk så fel man kan ha?🙂

Nu ser jag med skräckblandad förtjusning fram emot ett nytt, spännande år. Ett år då jag vill komma till rätta med min trötthet. Börja träna upp mig. Operationen. Den gör mig mest nervös. Att orka ta sig igenom den. Igen. För femte gången. Det är snart dags. Inom två månader kommer jag vara opererad. Har ännu inte fått något fastställt datum annat än vilka veckor det kan bli. Det blir i februari. Jag vet att det kommer vara nervöst innan, det är redan lite nervöst, jag vet att jag kommer må mycket sämre en period, men förhoppningsvis ger det samma resultat som förra sommaren. Då är det värt det.

Så nu kommer fokus ligga på att ladda inför operationen. Jag hoppas det blir den sista. Femte gången gillt. Eller nåt.

Ha ett Gott Nytt År nu!! Smärtfritt, hälsosamt och mycket kärlek❤

Kommentera

