Updatering

Det var ett tag sen jag skrev. Tänkte att jag skulle skriva när jag mådde lite bättre. Men det gör jag inte. Eller, jag har visserligen haft en hyfsat bra helg, men nu har jag legat däckad i två dagar. Tredje idag. Igår var rent plågsamt. Jag var så trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna nästan. Jag vet ju att det blir så när jag tar tradolan vid behov. Den tar fullständigt ut mig. Igår hade jag ganska ont i magen, så jag var tvungen. Men då blir det som det blir. Så vid åtta på kvällen sov jag nästan framför tv:n. Kämpade med att hålla ögonen öppna. Dottern var här och jag hade sån ångest att inte orka göra något med henne. M satt bredvid mig i soffan och arbetade lite. En mycket trött kväll. Försöker tänka att det inte är så jämt, men när det har varit så i några veckor så blir jag så himla ledsen. Jag trodde jag skulle vara tillbaka på jobbet redan i förra veckan och definitivt denna. Men jag orkar knappt gå ut med soppåsen…

En grej som man orkar med på helgen kan slå ut en i dagar. Det är inte klokt. Att fysisk ansträngning är så totalt utmattande för mig. Har verkligen bara legat sen i måndags. Tankar om hur julen kommer gå gör mig rädd. Att jag inte ska orka, eller orka ibland och krascha efteråt? Bli liggandes några veckor i januari?? Nej, just nu är det inte så roligt. Det tär, mest på att jag inte kan göra saker med dottern på det sättet jag vill. Jag vet att hon inte lider av det, det är jag som lider av det. Jag vill ju massor, bara att gå på stan och fönstershoppa skulle vara så mysigt.

Jag vet att denna årstiden är den mest kritiska för mig. Mörkret och kylan är tung. Men, det är ändå inte riktigt lika tungt som förra året. Jag har mindre ont i kroppen, i lederna och musklerna måste jag säga. Så på det viset känner jag mig bättre. Jag har ont i magen, men det var värre förra året.

Styrketräningen har fått ta en paus. Jag orkar ju knappt röra mig inne i lägenheten. Hur ska jag då orka styrketräna? Det får helt enkelt vänta. Om jag känner att jag orkar någon dag så blir det lite yoga. Men just nu ligger mycket fysisk aktivitet på paus. Jag har heller ingen direkt matlust, aptiten är som bortblåst. Äter för att jag måste typ, men det är inget vidare gott.

Försöker gå in i framtiden, drömmer om sommaren, våren, solen, energin som kommer med den. Tittar på foton från i somras och tänker att snart, snart så kommer jag att få uppleva det igen. Det gör mina dagar när det är som mörkast.

2 thoughts on “Updatering

  1. Största och varmaste kramen❤ Tänkte att jag skull få till att ringa dig någon dag. Hoppas på att kunna göra det till veckan. Tänker på dig så!

Kommentera

