Sjukskriven och extremt trött

Ja, då vart jag sjukskriven igen. Känns tungt och som att ta ett steg tillbaka… Blir ledsen när det inte går framåt. Även om jag rent teoretiskt vet om att det ibland är nödvändigt att ta ett steg tillbaka för att utvecklas, så är det jobbigt att hantera. Jag vill ju att det ska gå framåt, enbart, hela tiden.

Är så trött så jag skulle kunna sova dygnet runt känns det som. Eller, inte ens det, för jag är inte ”sov”-trött, utan bara fruktansvärt seg. Slö, zombie-liknande tillstånd. Och det är sjukt psykiskt påfrestande. För trött för att orka göra något vettigt men inte tillräckligt trött för att sova bort tiden. Så jag bara sitter av tiden känns det som och det är påfrestande. Har ju varit här förut och vet att det går över, men när man är mitt i  det så är det bara så frustrerande.

Försöker acceptera läget och min dåliga hälsa. Försöker acceptera att det är okej att det går neråt JUST NU. Det kan lika gärna vända senare idag eller imorgon, men tills dess försöker jag acceptera. Det är okej att vara ledsen och trött. Ord jag försöker banka in i min tröga hjärna.

Det blir inte lättare att jag inte sover ordentligt. Jag vaknar flera gånger varje natt ibland och det känns som om jag inte får någon kvalitets-sömn. Skulle ge vad som helst för bättre sömn. Det är inte lättare att magen värker heller. Vill inte ta tradolan, men ibland måste jag. Försöker håll mig till alvedon och orudis. Blir ju så trött på tradolanen när jag inte äter den regelbundet. Då slocknar jag nästan när jag tar den då och då. Tar jag den regelbundet blir jag piggare, men det känns ju helt onödigt om jag inte behöver. Så just nu, just nu, är jag inne i en liten ond depp-cirkel.

Mitt i eländet har jag dock de finaste människorna omkring mig. Familjen som stöttar, vännerna, dottern, pojkvännen. Jag försöker lägga fokus på dom för att glömma bort mig själv för en stund. Saknar min dotter så det gör ont emellanåt, men jag får lite bonustid med henne imorgon bitti.

Nu ska jag…tja, försöka sova lite kanske???😉

Kommentera

