Ikväll gäller det

Oj vad jag grejade igår. Och min underbara kompis kom hit och hjälpte mig med maten. En annan kompis erbjöd sig också, men jag kände att vi klarade det på två. Vi bakade paj, fixade, hackade, grejade, diskade. Hon dammsög hela lägenheten och hjälpte mig duka och bära in stolar och bord till vardagsrummet. Som nu är lite ommöblerat. Inte lätt att få in 10 tjejer (11 med mig) (14 med lillans två kompisar som är med) på 67 kvm. Ungarna får nog äta på dotterns rum, ha ha🙂 De får ha picnic på golvet. Eller nåt.

Lillan blåste upp mer än 30 ballonger själv som vi hängde upp. Sen dukade vi och min kompis vek servetter och höll på. Jag är evigt tacksam🙂 Sån hjälp är guld värt när man har mycket att göra. I kombination med lite ork.

Det är fortfarande lite kvar att göra, saker ska läggas upp på fat, lite sallad ska göras osv. Så lite hackande och skärande är kvar. Men jag tycker ju det här är så roligt, älskar att laga mat när man är flera som ska äta. Sen att det blir lite trångt, ja så får det bli. Är ändå glad att jag kan ha ett litet firande. Att hyra lokal och bjuda in massor av folk hade varit lite riskabelt. Det är baksidan av sjukdomen, att det är svårt när man ska planera saker. Hur sjutton gör man om man ska gifta sig?? Ha ha??🙂 Återbud på det blir ju inte så kul. Man får kanske gravera in på ringarna efteråt, eller gifta sig på akuten rent av, ha ha🙂 Ifall om att liksom…😉 Morfinspruta redo, ha ha🙂

Ja ja, där svävade jag ut lite… Lillan har lovat att moppa golven så det slipper jag också. Ska även ta en liten tupplur i eftermiddag innan gästerna kommer. Känner att det kan vara på sin plats. Är alltid lite nervös för att jag inte ska orka, men ofta kommer ju energin när man väl är på plats. Vaknade 06.00 i morse, hade tagit laxoberaldroppar. Då börjar det så tidigt och sen dess har jag sprungit på toa fyra gånger. Inte kul. Så jag är redan lite trött…

Men nu gäller det att ladda. Bocka av på listan och sen köra hårt. Tyvärr kommer jag inte kunna dricka vin ikväll, eftersom jag ska bombardera mig med tradolan. Men, jag kommer genomföra min 40-årsfest🙂

ballonger

6 thoughts on “Ikväll gäller det

  1. Tack snälla, ja, det hoppas jag också🙂 Min tjejkompisar är alla väl informerade om min sjukdom, så de vet hur jag kan må. Men ikväll vill jag ha roligt och bara fira🙂 Än så länge mår jag toppen🙂 Fast det är några timmar kvar och allt kan hända. Men, ikväll bestämmer vi att jag ska må bra🙂

  2. Grattis och välkommen in i 40+ gänget. Livet på denna sida är helt ok🙂 Hoppas du får en kanonkul kväll det är du värd

    Kram

Kommentera

