Snart gäller det

Snart kommer min stora dag… 40! Jag känner mig som 26. Absolut inte mer än 30. Jag tror att jag uppfattas som ganska så barnslig också. Men jag ser inte det som negativt utan jag ser det som ett sätt att faktiskt hålla sig ung. Jag är en sån som aldrig kommer bli gammal. Lite som min farmor. Hon var ”gammal” men otroligt ung i sinnet. Jag tror jag är likadan. Hon kunde dansa kring granen när hon var 80 år och hon odlade vindruvor och grävde upp trädgården själv när hon var 90. Kanske kommer jag inte ha samma energi som hon hade, men ung i sinnet kommer jag vara. Det roliga är att min kille är likadan. Han är också otroligt ung i sinnet.

Så det här med ålderskrisen har faktiskt börjat gå över och jag kan nu se fram emot att fylla 40🙂

Idag är jag ledig, min chef ska till Stockholm. Så det finns inget jag kan göra utan att han är med, så jag fick ledigt🙂 Perfekt dag att vara ledig på, då hinner jag laga mat o fixa i lugn o ro inför middagen imorgon. Igår var jag fruktansvärt trött. Jag kunde inte vakna, trots att jag sov hela natten i 8 timmar. Men jag var så seg på morgonen, sms:ade min chef o sa att jag kommer något sent. Så en kvart sent kom jag in på jobbet. Efter ett tag, ca 20 minuter innan jag skulle sluta så kände jag att jag orkar bara inte mer. Så jag gjorde någonting bra. Jag lyssnade på kroppen och sa att jag behöver gå hem. Och det var inga problem, han är så himla förstående.

Väl hemma la jag mig på soffan och somnade. Sov i en och en halv timma, så det var något jag verkligen behövde. Efter det kände jag mig helt okej igen. Jag vet inte varför det blev så, men kanske kroppen bara sa ifrån, det kanske har varit mycket de senaste dagarna. Jag sover ju inte alltid middag varje dag längre, fast jag behöver det. Får nog börja med det igen. Men ibland är jag ganska okej mitt på dagen och då känns det så onödigt att lägga sig. Då kan jag bli supertrött vid typ 19-tiden istället och då kan jag ju inte sova eftersom jag ska ändå gå och lägga mig några timmar senare. ja ja, jag kanske kommer in i nån rutin efter helgen igen.

Mamma var snäll och körde mig och hjälpte mig att storhandla igår. Vi gick även till systemet, och jag insåg att jag inte satt min fot på systemet på säkert minst tre år. Märklig känsla, kändes nästan som om jag var 18 och skulle försöka köpa ut för första gången…ha ha🙂 Tack snälla mamma för hjälpen❤

Nu ska jag försöka klä på mig och sen börja dagen. I eftermiddag kommer min älskade lilla tös och jag ska krama på henne hela kvällen🙂

Ha en skön helg!!

Kommentera

