Trött

Idag är jag trött. Sov över hos min pojkvän och vaknade av att han klappade mig på ryggen. Vilket uppvaknande… Väldans mycket bättre än mina skräniga väckarklockor. (Ja, jag har två ifall om att, händer att jag stänger av den ena i sömnen). Tyvärr var klockan alldeles för tidigt och jag har inte sovit någon middag idag. Det skulle jag gjort, men dagen har gått i ett.

Gick på medicinsk yoga efter jobbet och höll på att somna i början. Jag var faktiskt okej på jobbet där ett tag, kände mig t o m lite pigg, men nu slog tröttheten till. Det gör väl egentligen inte så mycket, mer än att jag skulle vilja göra lite saker som nu får vänta. Det blir en lugn kväll framför Tv:n, datorn istället.

Och jag har sån extrem cravings för choklad att jag fuskätit massa choklad idag. Ja ja, det händer ju inte jämt, så ibland får man väl unna sig, även jag, tänker jag. Lite fusk, eller njutning i livet emellanåt.

Imorgon blir det jobb och inhandling till den lilla födelsemiddagen jag ska ha på lördag. Fyller ju jämnt, och från början visste jag inte om jag skulle orka ha någon fest. Så det blir en liten kompromiss, det blir en tjejmiddag med de närmaste. Med reservation för avbokning samma dag, men det vore väl f-n om jag inte ska få fira detta…???!!! Är ledig på fredag, så då kan jag ladda ordentligt. Sova ut och göra mat i lugn o ro. Sen får jag hjälp av en kompis på em/kvällen, så det blir nog bra.

Magen har hållit sig ovanligt lugn, jag tog faktiskt ingen tradolan idag på morgonen, men nu på kvällen har det slagit till. Detta efter microlax, igen, förstoppning som tyvärr håller i sig. Så nu har jag både ont och är trött. Men det är ändå okej, för jag mår så bra rent psykiskt. Då är det ungefär 100 gånger lättare att handskas med smärtan och stå ut med den.

Nej, nu ska jag kolla kvällen TV utbud, annars blir det film på netflix.

Gokväll🙂

2 thoughts on “Trött

  1. Håller tummarna för att du får må bra på din födelsedagsfest! Vill även säga att jag tycker du är så stark som kämpar med träningen🙂 tycker det är svårt att få ”tummen ur” när man blir så trött av smärtorna även om man vet att det gör en gott…
    Kram

  2. Tack, det värmde att höra det❤ Jo, jag kämpar på. Ibland är tröttheten helt galet jobbigt, idag har jag tex bara legat på soffan hela eftermiddagen/kvällen.

    Ja, jag hoppas jag får fira i lugn o ro, och vara hyfsat pigg🙂

    Kram Mia

Kommentera

