Smärta

Jag lyckades släpa mig iväg på hörseltestet igår. Med nöd o näppe. Det var tufft, jag var fruktansvärt påverkad av morfinet. Inte så kul att gå ut överhuvudtaget då. Men jag hade denna tid som jag väntat på i månader, så jag tvingade mig iväg.

Och vet ni vad? Jag har jättebra hörsel. Jag blev själv väldigt paff, för jag hör ju sämre på höger öra. I alla fall upplever jag det. Mina kompisar säger det också, och min dotter, att jag pratar väldigt högt och säger va?? lite för ofta. Men kanske är det bara så att jag är stressad och ofokuserad. Att smärtan gör att jag stänger av hörseln lite på något sätt. För jag kom över normalgränsen i alla fall.

Jag hade fruktansvärt ont hela dagen igår. Det släppt lite på kvällen, men inte mycket. Låg på en 7/8 hela dagen och det gick nästan ner till en sexa. Men ignorera smärtan kunde jag inte. Den är sjukt påtaglig. Men, jag har ju fått mens. Eller nåt. En blödning till. Så det är nog därför det gör extra ont just nu. Hoppas det bara är ett skov och att det går över snart. Om inte så åker jag in på måndag igen för jag kan inte ha det så här. Är sjukskriven till söndag, så i så fall måste sjukskrivningen förlängas.

Är nog lite extra stressad just nu eftersom jag precis träffat en kille. Jag vill ju inte vara sjuk då. Jag vill ju uppleva saker med honom, göra saker som ”normala” personer gör. Inte bara ligga hemma i soffan och ha ont, även fast att ligga i soffan med honom är väldigt trevligt. Men ni fattar, man vill ju orka. Gå på bio, gå ut o äta eller bara gå en härlig promenad på helgen. Han får offra mycket när han är med mig. Men han säger att det är okej, så länge han är med mig spelar det mindre roll vad vi gör. Jag får väl helt enkelt lita på det. Men det är svårt.

Jag läser en bok om acceptans. Mycket bra. Återkommer till den när jag läst ut den om den håller hela vägen. Mycket igenkänning där, för mig i alla fall.

Idag kanske jag ska planera maten. Orkade inte det igår, så kanske orkar det idag. Jag får se. Annars blir det läsa, film och hänga vid datorn idag igen. Gissa om jag är trött på det??

5 thoughts on “Smärta

  1. Hej!
    Satt och googlade på endometrios och då kom jag in här. Har läst några av dina inlägg och jag känner igen mig massor! Min endomerrios har varit värst under blödningsperioden och veckan innan, men sista månaderna har jag ont dagligen! Blir galen snart! Läste om kosthållning på din sida och jag tänkte testa det. Tycker du att det hjälper? Varma hälsningar Cissi

    • Hej Cecilia!

      Kul att du hittat hit. Det är precis samma för mig, det är då det gör som ondast. Kosthållningen hjälper jättemycket.Tycker att alla ska prova det. Får ont direkt om jag slarvar med maten. Testa, vad har du att förlora??🙂

      Kram Mia

  2. Men det försvinner, jag lovar. Allt mitt sötsug är som bortblåst. När man utesluter det som triggar det som mjöl/gluten och mjölk, då försvinner det. Är en extrem gottegris själv nämligen.🙂

Kommentera

