Så ont

Jag har så himla ont i magen. Jag blir snart tokig….. Jag vet att det kommer släppa om en stund, har tagit oxynorm. Jag vet också att då kommer jag bli väldigt trött så då kommer jag somna. Så jag kan inte gå till jobbet idag heller. Men samtidigt kan jag ju inte ha det så här till februari. Gå på oxynorm dagligen är ju ingen hit. Det gör jag ju visserligen inte riktigt, men fler dagar än hälften av veckan i alla fall. Blääää, känner mig som om jag står på ruta ett igen.

Psykiskt mår jag å andra sidan extremt bra. Jag äter ju inga hormoner just nu och jag tror att det är en stor bidragande anledning. En annan är naturligtvis M. Han ger mig så mycket att det är inte klokt. Kan fortfarande inte riktigt förstå att han finns. Och att han finns i MITT liv… Jag är så tacksam för allt han gör för mig, det kan inte ord beskriva. Har aldrig träffat en människa som förstår mig så väl som han gör. Och det är så otroligt viktigt för mig, att bli förstådd. Tycker så mycket om honom❤

Nu fyller jag ju år om några veckor…ja, 40. Det känns så fruktansvärt overkligt, men den värsta 40-årskrisen börjar lägga sig nu tror jag. Jag ska ha en stilla tjejmiddag med de allra närmaste. De som kommer vet ju hur jag mår och jag skulle lätt kunna lägga mig på soffan under kvällen om det skulle behövas. Jag är fullständigt trygg med dom och att dom förstår hur sjukdomen fungerar. Men så mycket alkohol blir det nog inte för min del, inte om jag ska må så här. Hade älskat att ta ett glas champagne eller nåt.

Idag ska jag nog ägna mig åt att planera maten lite. Har börjat lite, men ska skriva inköpslistor och lite sånt. Det blir en lugn dag framför datorn gissar jag.

Och just det, jag ska kolla hörseln i eftermiddag. Tur att jag bor nära sjukhuset🙂

 

Kommentera

