Träning

Igår hade jag rejält ont. Tog maxdos tradolan och oxynorm på det. Och smärtan gick inte ner något vidare. Undrade hur jag skulle kunna gå och träna idag. Med smärtan och tröttheten som kommer med den. Igår hade det inte gått, men idag var det faktiskt bättre när jag vaknade. Så med två tradolan i kroppen gav jag mig ut i regnet och till min sjukgymnast. Och jag klarade hela träningspasset galant och det var så vansinnigt roligt. Jag vet inte varför, men jag älskar maskiner. Styrketräningsmaskiner. Det är nog min grej, när det kommer till träning. Hellre det än massa flygande o flängande. Är nog ganska uthållig där tror jag. Sen behöver jag ju träna konditionen också, men ska försöka smyga in den i vardagen.

Men så skönt det var. Helt underbart att få känna den kontakten med kroppen som jag gjorde. Jag har ju stängt av själva kroppen under flera år, har inte velat kännas vid den. Men jag inser att det inte är speciellt schysst mot mig själv, så nu ska jag jobba på att vara i hela min kropp samtidigt. Har ju levt från halsen och uppåt och sen från halsen och neråt har varit så handikappande att jag inte velat veta av den. Men mina tankar och känslor och vilja har alltid funnits där. Nu ska jag bara bli ett med hela min kropp.

Så det kommer bli bra, det är jag helt övertygad om. Men nu ska jag vila!!

Kommentera

