Mitt ”nya” liv

Eller, mitt nya träningsliv. Idag tog jag steget till att börja styrketräna. Jag var sjukt nervös. Min kropp är i så extremt dåligt skick att det är löjligt. Har ju legat på soffan i flera år förutom i våras då jag gick 10 gånger på yoga. Och faktiskt gjorde lite hemma. Men det försvann lite under sommaren. Men idag har jag träffat min sjukgymnast och hon är lika underbar som vanligt. Och hon förstår på vilken låg nivå jag ligger. Så jag fick ett väldigt enkelt start-program som jag ska börja med. Inte för mycket, men inte för lite. Lagom helt enkelt. Sen ska vi bygga på det under tiden som jag bygger upp mig. Gjorde inte riktigt hela programmet idag då jag är så fruktansvärt trött. Vi gick mest igenom vilka övningar jag ska göra, så kör jag igång på riktigt nästa vecka.

Jag har både sett fram emot och fasat inför denna dagen. Sett fram emot det för det känns som att trots smärta och trötthet så ska jag testa och se om träning kan hjälpa mig. Gör det inte det, ja då har jag testat. Fasat för det eftersom jag är livrädd att se i vilket katastrof-dåligt skick jag faktiskt befinner mig i. Men jag blev faktiskt lite glatt överraskad. Heeeelt under isen är jag inte. Men det ska bli väldigt spännande att se hur mycket jag klarar nu och om ett par månader.

Annars är det sådär. Ryggen värker rejält nu, trots smärtstillande och massor av Eezespray insmetad. Magen är under kontroll. Och tröttheten är jobbig. Men nu ska jag bara mysa med dottern resten av kvällen och det ska bli så härligt.

Ha en skön fredagskväll!!

 

Kommentera

