På bättringsvägen och 58,4

Ja, den kraschen landade hårt. Blev totalt slut, sådär som jag var i Januari, men inte riktigt lika mycket. Det är så himla svårt att förklara hur man mår, det är liksom inte enbart smärtan. Det är hela kroppen som ”lägger av” på något mycket märkligt sätt. Jag tappar aptiten totalt, det är nog det första kännetecknet. Får kramp i käkarna, axlarna, kroppen. Pulsen stiger till 100 i viloläge. Hela kroppen är spänd som en fiolsträng. Och det spelar ingen roll hur mycket jag försöker mindfulnessa eller meditera, det hjälper inte ett skvatt. Och så värker självklart magen, men det kan ändå vara hanterbart.

Och sen, efter en eller två dagar, så bara vänder det tillbaka. Då mår jag helt plötsligt ”bra” igen. Kan äta, axlarna sjunker ner, käkarna är inte ihopbitna till tusen längre och jag andas normalt. Det är så himla skumt. Någon som upplevt något liknande? För jag har ingen aning om vad det kan vara. Jag vet att man kan få lite kramp av tradolanen, men hur i herrans namn kommer det och går då? Jag äter ju tradolanen regelbundet nu. Samma tider morgon och kväll. Så skumt…

En väldigt glad nyhet är jag ställde mig på en våg idag. Har ju ingen våg hemma och väger mig inte så ofta. Men jag har gått ner. Till 58,4. Med kläder på. Så då betyder det ju att jag väger ännu mindre🙂 Är så glad. Det måste bara vara kosten jag äter och alla vitaminer jag tar. Jag rör mig ju inte och har inte gjort någon annan förändring. Har ju fortfarande kvar lite grann, som mest vägde jag ju 65 kg. Mot mina vanliga 52 kg. Och ja, jag vet att det är lite och att många tycker att jag väger ”lagom” just nu, men jag har ju alltid vägt 52 kg i mitt vuxna liv. Så 13 kg på min korta kropp är ganska mycket. Så jag blev så glad. Och nu ska jag ju börja styrketräna, så jag hoppas att jag kan få upp lite muskler. Har ju typ inga just nu. Sen bryr jag mig ju egentligen inte om siffran på vågen, utan det är fortfarande min gamla kläder som jag vill komma i.

Ha en bra helg. Ikväll ska jag mysa med pojkvännen. Så ovanligt att skriva just den meningen. Det trodde jag inte att jag skulle göra på ett tag. Men han är fantastisk. Helt otroligt fantastisk.

 

Kommentera

