Underbar helg

Jag har haft en helt underbar helg. Finns det något bättre än att vara med sin dotter? OCH sin pojkvän och hans barn? Gårdagen gick jättebra, det blev tacos och lite lek. M;s barn är ju lite yngre än min dotter, så nu behöver jag börja minnas hur det är med små barn. Hur man gör, vad man gör, hur mycket de förstår osv. Där känner jag mig helt ovan. Min dotter är ju tonåring och vi pratar ju helt fritt med varandra. Svär o allt. Men det får jag ju börja tänka på nu…

Idag har också varit en ganska bra dag. M och barnen kom på spontanbesök och det slutade med att de stannade nästan hela dagen. Jättemysigt. Vi hängde mest I soffan, åt lite lunch, de lekte för sig själva och vi hann med en liten runda utomhus innan regnet kom. Och nu har dottern en kompis här och de har precis bakat cake-pops. Synd att jag inte kan äta de för de verkar väldigt goda…

Magen värker men är under kontroll. Huvudvärken börjar ge med sig. Men just nu gör det inget för något helt fantastiskt har hänt. Jag kom I mina gamla jeans. Ja, alltså, det var inte de gamla-gamla, utan ett par jag köpte när jag befann mig I mitt mellanläge. Och tydligen så är jag tillbaka I mellanläget :) Visserligen så är jeansen stretch-jeans, men ändå. Jag blir så otroligt glad. Nu har jag fler än två par byxor att välja mellan :) För en som inte vet hur det är att inte kunna påverka sin kropp så förstår jag att detta kanske inte är så stort. Men för mig…Oj vad glad jag blev. Jag blev så glad att jag skrek till så dottern som satt och målade naglarna fick nagellack I håret… (Hon sa sen efteråt att hon trodde jag hade fått jobb…) Ha ha🙂

Så läget är okej, inte superbra, men absolut inte dåligt. Mentalt mår jag fantastiskt bra.

Nu är det snart ny vecka och nya tag. Känner att energin återvänt, och jag hoppas att den håller I sig. Vill att allt ska vara som vanligt igen. Håll tummarna🙂

2 thoughts on “Underbar helg

Kommentera

