Nu har det vänt

Det vände igår kväll. Jag kände det i hela kroppen. Sååååååå ofantligt skönt. Utan att gjort något speciellt, annat än att vilat, så kom krafterna tillbaka. Jag blev till och med så pigg på kvällen att jag var uppe till klockan 02.00. Helt galet. Håller ju på att försöka sluta med imovanen, men igår gav jag upp och tog en när jag såg att klockan var ett och jag fortfarande var vrålpigg. Trots tradolan, som jag i vanliga fall blir trött av.

Jag hade i alla fall en jättebra dag igår. En väldigt god vän kom hit och vi tog en fika. Pratade om livet, det svåra och kärleken, det lätta. När det är rätt så är det inte så jobbigt helt enkelt. Underbart att ses. Och så fick jag jordens finaste höstbukett av henne, vackra rosor och blommor som nu lyser upp i höstmörkret. Försökte ta kort på dom, men det gick inte att lägga in här, något krånglade.

Idag har jag hämtat mina glasögon och shit vilken skillnad. Allt blev ju helt plötsligt klart. Som att tända en lampa i ett rum ungefär. Måste bara vänja mig vid dom lite, det tar ju ett litet tag.

Magen krånglar fortfarande. Ingen blödning kvar men ontet är kvar. Så jag tar tradolan morgon o kväll, med full dos panodil. Det får väl vara så då. Kändes ju som ett nederlag när jag insåg att jag var tvungen att börja knapra piller igen, men vad gör jag?? Jag har ju fortfarande ont även om jag tar tradolan. Satt med tensen på hela kvällen igår, flera timmar och det distraherade mig lite. Tycker inte den tar smärtan, men distraktionen är ändå skön, att få känna något annat för ett litet tag.

Idag var jag och dottern på stan. Det var så skönt att promenera runt utan att känna sig helt utmattad. Jag är trött nu, men det är ändå inte så farligt som jag trodde.

Nu blir det snart tacomys med pojkvännen och våra barn. Tänka sig, att det blev så här??🙂

2 thoughts on “Nu har det vänt

  1. Ett stort gilla på det här inlägget =) Jag är så himla glad för din skull att du träffat M!
    Varmaste kramar❤

Kommentera

