Deja vu

Idag befinner jag mig i en deja vu upplevelse. Jag har sovit ganska bra. Vaknade, kände efter och det skulle jag inte ha gjort. Fast det är ju nödvändigt. Går ju inte att inte känna efter. Det svåraste är att veta när man ska stanna hemma från jobbet. Hur sjuk ska man vara då?? Eftersom vi ständigt är sjuka, så blir det extra svårt att avgöra när vi är sämre om vi kan jobba eller inte. Jag känner folk som skulle sjukskriva sig om de befann sig i mitt normaltillstånd. De skulle inte palla smärtan, den psykiska belastningen, tröttheten, medicinerna.

Men idag när jag vaknade och kände efter så kände jag grym huvudvärk. Jag har extremt sällan huvudvärk, tack o lov. Jag har ont i magen, endon spökar fortfarande. Jag har ont i fingrarna, lederna och musklerna. Fick ont i fingrarna i går kväll när jag satt vid datorn. Det känns lite jobbigt. Det är min stora skräck att fingrarna ska ta stryk, vad gör jag då liksom?? Jag använder ju mina händer till allt. Skriva, sticka, virka, sy, baka, laga mat, pyssla, ja det mesta faktiskt. Och framför allt jobbet.

Jag kände även att jag inte var riktigt utsövd. Så nu sitter jag här i soffan, iklädd pyjamas och filt, panodil och tradolan är intagna och just nu väntar jag bara på att dom ska börja verka. Det är här deja vu känslan kommer in, så här hade jag det varje morgon för några år sedan. Allt handlade om att tabletterna skulle börja verka så man kunde gå upp och börja dagen. Det är jobbigt att befinna sig i konstant smärta, huvudet, kroppen, magen. Usch, ingen rolig dag.

Och det är precis nu jag beslutar mig för att stanna hemma idag också. Jag har visserligen ett möte att gå på i eftermiddag men jag tror att jag kan släpa mig dit. Annars får jag helt enkelt skjuta på det.

Just nu sitter jag och lyssnar på gammal nostalgisk musik på youtube. Så underbart. Gamla band och låtar jag inte hört på evigheter. Många minnen väcks till liv och det är lustigt hur man glömmer att vissa låtar finns, men när man hör dom så kan man dom utantill. Musiken betyder extremt mycket för mig när jag är dålig. Det är så skönt att förlora sig i en bra låt.

Tänker även på M. Det är mest honom som mina tankar handlar om hela tiden nuförtiden. Och det är underbart🙂

 

Kommentera

