Sömnlös…

Hade en helt super-toppen-dag igår. Var inte sådär jättepigg när jag vaknade, jobbade mina två timmar och gick hem. Satt vid datorn en stund och bestämde mig för att göra lite mindfulness. Satte på en skiva och la mig på soffan. Kunde för allt i världen inte koncentrera mig, så jag gav upp och tänkte göra lite yoga istället. Men nehej, det gick inte heller. Hade faktiskt lite för mycket energi i kroppen. Så jag började städa istället. Och för första gången på ja, jag vet inte när, så var det inte en jobbig plåga att städa – det var kul🙂 Jag satte på min ”städ-skiva” PULPs Common people på högsta volym och flög runt i lägenheten.

Det är så himla härligt när det är rent, älskar det. Sen gick jag och handlade och lagade mat till mig o lillan. På kvällen fick vi besök och vi spelade kort, pratade och skrattade. En helt underbar dag🙂

Tyvärr så har jag haft huvudvärk i några dagar, först kom det lite molande bara, helt okej, i bakgrunden. Men igår ökade det och panodil hjälpte inte. Tror att det kan vara krämen jag börjat med, så jag gör ett litet uppehåll nu på morgonen för att se om det går över.

Vaknade fyra imorse av en jäkla gatsopningsbil som brummade loss utanför. Varför sopar man gatorna klockan 04.00?? I ett bostadsområde? Där det bor massor av barn? Och sjuka, ljudöverkänsliga endometriosare?? Ja, det kan man ju fundera över….. Låg vaken till sju…..Och huvudvärken är kvar.

Lillan gick till skolan och jag gick o la mig igen, men kunde inte somna om. Skulle börjat 12.00 idag, men fick ett sms av dottern att hon känner sig sjuk. Illamående och huvudvärk och lite yr. Så jag gick och mötte henne och nu sitter hon bredvid mig här på soffan och håller på att spy. Stackarn.😦 Och inget jag kan göra för att underlätta heller. Hon är lite blek också. Så jag blir nog hemma idag. Får pyssla om henne istället. Finns ju inget värre än att spy typ. Tycker det är fruktansvärt.

Jag hoppas bara det inte är vinterkräksjukan, för då vet jag inte vad jag gör. Usch alltså, är livrädd att få den.

Så idag är vi två trötta tjejer som inte kommer göra så mycket gissar jag. Kolla på film, läsa och sådär.

Ha en bra onsdag🙂

Kommentera

