Måndag efter helgen

Nu är det redan måndag igen. Helgen har gått ovanligt fort, trots att jag och lillan mest hängt i soffan och kollat på film. Igår hade vi iofs besök med bullbak och det smakade ju bra enligt dottern🙂

I morse hände något högst ovanligt. Jag vaknade av mig själv, (eller tja, grannen då som gick omkring lite, men innan klockan ringde i alla fall) och kände mig……utsövd??!! En mycket märklig känsla. Jag ville typ inte dö eller sova tre timmar till utan jag låg där och kände efter lite grann och tänkte att: Är det så här det känns för friska människor att vakna varje morgon?? Och jag mindes känslan från förr. Det var mycket, mycket härligt. Jag blev så himla glad🙂

Jag gick till jobbet på lätta ben, dom var inte så nedtyngda som dom brukar vara, kände inte heller där att jag behövde släpa mig fram. Men klockan 11.00 var allt som vanligt igen. Tröttheten sa pang bom rakt in i min kropp och det blev ”som vanligt” igen. Men det var så himla underbart att få förnimma den känslan av lite energi🙂

Jag har också märkt att sen jag började med näringsterapin så har mitt dåliga minne blivit mycket bättre. Jag behöver inte längre stå och tänka i en minut för att komma på vad jag letar efter eller ska köpa eller vad det nu handlar om, utan det känns ”lätt-tänkt” inne i huvudet. Inte som seg sirap längre. Det är enbart tack o lov näringsterapin kan jag nog lova. Har känt att det successivt blivit bättre på den fronten. Hoppas det stannar här, eller ännu bättre, fortsätter bli ännu bättre minne och koncentration🙂

Nu ska jag sova lite middag, känns väldigt skönt att ha tagit beslutet om enbart tvåtimmarsdagar. Pratade med min chef om det idag och han stöttar mig i det🙂 Så det känns bra. Nu blir det enbart fokus på rehabilitering, dvs styrketräningen som börjar snart, yoga och kost. Så får jobb-frågan stå på paus ett tag till.

Har också börjat med progesterall-krämen. Ska bli så spännande att se om den ger resultat. Jag vill nästan att det ska ha gått tre månader redan nu så man kan utvärdera lite🙂 Hoppas den hjälper, annars vet jag inte vad jag gör.

Så här ser den ut för den som vill köpa den:

Ha en trevlig vecka!!

Kommentera

