Spännande dag

Idag sov jag till halvnio. Rekord nästan. Fast jag vaknade vid sju och gick på toa. Men somnade om. Det blev lite sent igår men så otroligt skönt att få sova ut.

Idag ska jag träffa en tjej som jag ska köpa progesterall-krämen av. Det var bara en slump att hon är i Göteborg just nu och hon kan en hel del om endometrios. Så jag ska få träffa henne live och prata lite med henne. Det ser jag mycket fram emot. Gud så spännande. Och skönt att igen få göra något konkret för min situation.

Igår kväll hade jag en jättetrevlig kväll med en tjejkompis och hennes dotter. Tacomys med massa prat tjejer emellan🙂 Välbehövligt. Men, det hade inte gått utan mina små sovstunder under dagen. Vi gick t o m en lång promenad på stan innan vi åkte till min kompis, över en timma gick vi runt och strosade o kollade i affärer. Kändes skönt att röra på sig lite.

På ett sätt känns det väldigt skönt att ha tagit beslutet om att bara jobba två timmar. Jag har grunnat på det sen igår. Men det känns som ett helt rätt beslut. I alla fall de närmste veckorna, kanske resten av året.

Nu är jag jättetrött, jag och dottern har rensat ut några av hennes lådor med gamla leksaker. Roliga minnen som vi kommer spara, fast på vinden. Vissa saker leker inte en trettonåring med längre😉 Men saker man ändå inte vill slänga. Minnen, som sagt.

Så nu ska jag snart tvätta, laga lunch och så ska vi bege oss för att möta den här tjejen och sen blir det nog bara mys i soffan ikväll. Dottern vill baka cake-pops, men vi ska baka bullar imorgon är det tänkt. Vi får se hur mycket vi hinner med.

Ha en skön lördag!!

Kommentera

