Min konstiga kropp

Igår var en fantastisk rolig dag, otroligt intensiv, men oj vad trött jag blev på kvällen. Jag jobbade, åkte till optikern för synundersökning och träffade en vän. När jag väl kom hem så pratade jag i telefon typ hela kvällen. Var väl ”själv” nån timma kanske. Så inte mycket vila för mig igår.

Och det är så att jag behöver två par glasögon. Ett par vanliga och ett par arbetsglasögon. Mitt brytningsfel är sämre, men mitt andra öga är ganska bra. Så när jag berättade vad jag jobbade med så sa hon att mina ”vanliga” glasögon inte räckte till för det. Så ja, troligtvis får jag skaffa ett par till. Och det är ju bra🙂

Men kroppen ballar ur. Jag var sååå trött när jag kom hem igår. Lagade mat och sen orkade jag inte göra något annat. Satt i soffan och pratade i telefon som sagt. Tog en imovande vid halvelva och gick o la mig och läste en stund. Somnade ganska bra. Men vaknade såklart kl 00.30. Vrålpigg. Varför då liksom?? Jag var ju så himla trött. Varför kunde jag bara inte få sova??? Kroppen och sinnet var ju helt slut. Och så är jag klarvaken. Jag tog en imovane till, för jag kände att jag verkligen behövde sova. Kollade på TV en liten stund och sen somnade jag om. Vaknade av att lillan kom hit nu på morgonen i väntan på en kompis innan hon börjar skolan. Känner att jag inte sovit klart, så jag funderar på att gå och lägga mig igen och försöka sova en stund. Och gå till jobbet lite senare idag istället. Jag får göra så, det har vi kommit överens om. Min chef vet om mina konstiga sömnproblem. Och jag som hade börjat tänka att jag skulle försöka trappa ner med imovanen. Hrm….jag får fundera lite till.

Men vad roligt det var att träffa min kompis och hennes två underbara barn. En ettåring som tultar runt och säger ”hej” precis hela tiden och en treåring som pratar konstant och bara vill leka. Jag minns hur min dotter var i den åldern och det var ju ungefär så. Väldigt intensivt och väldigt kul🙂 Vilken fantasi dom har och vad många härliga skratt jag fick🙂 Barn är ju för roliga🙂

Idag väntar yoga, medicinsk yoga, och det ska bli så skönt. Men jag måste ju orka ta mig dit. Nåja, det ordnar sig säkert.

Ha en bra onsdag!!

Kommentera

