Mår mycket bättre idag och youtubklipp

Jag har fått sova i natt, kanske inte tillräckligt många timmar, men enormt hårt. Och det beror helt enkelt på att jag var jättepigg när klockan var 00.00 och då bestämde jag mig för att ta en till imovane. Sen sov jag stenhårt hela natten fram till halvsju när klockan ringde. När lillan ätit frukost och gått till skolan la jag mig igen och jag tror att jag fick en halvtimma till av lite slummer. Vilken skillnad. Alltså, sömnen är så totalt avgörande för mig.

Jag bestämde mig för att stanna hemma från jobbet idag med, det är fortfarande svårt att ta såna beslut. Tillbaks till det här vad som är ”normalt” och inte. När är man tillräckligt sjuk för att stanna hemma från jobbet? Eftersom vi ständigt pendlar mellan typ 3% och max 50% funktionsduglighet är det svårt att veta. Men det känns alltid som en stor lättnad när beslutet är taget.

Jag ska ändå göra saker idag. Har tid till optikern och sen läkaren och sen sköterskan för B12sprutor. Läkaren för att få en remiss till något hörselcentrum för att se om de kan hjälpa mig med min nedsatta hörsel och tinnitus. Tinnitusen har legat konstant över helgen och det är ganska frustrerande. Sen vet jag att många i min släkt hör dåligt så det kanske är lite ärftligt. Samt att jag inte längre är jätteung…😛 Och min mamma har brottats med väldigt svår tinnitus i många, många år. Jag fattar inte att du står ut mamma. Jag har ju inte på långa vägar så jobbigt som du. Men, det dröjer säkert flera månader innan jag får tid dit.

Jag är så glad att jag kunde sova trots magontet. Det värker precis hela tiden, kan inte förstå att jag gick runt så här för jämnan förut, innan operationen. Det är HELT galet. Ingen skulle stå ut med det här tänker jag. Och då vandrar tankarna till det här underbara youtubeklippet. Jag minns ärligt talat inte om jag har lagt ut det förut, men isåfall så får ni en repris. Ni som inte sett det, alltså, jag kunde inte sluta garva när jag såg det första gången. Det är om 2 män som ska få känna på hur det känns att föda barn. Och alla med svår endometrios vet ju att det är såna här smärtor vi får kämpa med mellan varven. En del endosystrar till mig visste inte ens att de födde fram sitt barn, då smärtorna var likadana som den vanliga endosmärtan. Så det här borde egentligen samtliga läkare få prova på:

http://www.youtube.com/watch?v=t0LHOk7UacY

Men de får bara känna det under en timma. EN timma!!

Kommentera

