Lite sur och grinig

Idag är jag lite sur och grinig faktiskt. Hade ju en jättebra dag igår och kände att nu vänder det. Äntligen. Hade massor av roliga saker uppbokade i veckan som var, men fick boka av alla utom yogan jag åkte till på onsdagen. Nu håller jag på att typ dö av tristess. Vaknade i morse och hade tappat rösten. Nu har den fruktansvärt envisa förkylningen letat sig ner i luftrören…. JAG HÅLLER ALLVARLIGT TALAT PÅ ATT BLI GALEN!!!!!!!!!! När ska det ta slut? Har hostat lite idag, sån där jobbig torrhosta. Och är helt ur form, trött, hängig, känns som om jag har lite feber. Det var väl själva fan att jag skulle råka ut för det här.

Dessutom värker ryggen så kollosalt att jag har tagit en halv tradolan. Massor av Eeze-spray är insmort, men det hjälper inte så mycket. Och nu har det känts som om det suttit en kniv i ryggen precis hela dagen. Konstant smärta hela tiden. Man blir grinig av smärta, så är det bara.

Trots detta elände gav jag mig ut i förmiddags och köpte en present till dottern min. Nu är det gjort och jag kan släppa det. Vi ska ha middag imorgon med ena halvan av min familj, och det ska bli så mysigt. Risken finns väl att jag får sitta tyst, men då får det bli så.

Nu har jag legat på soffan resten av dagen och jag kan ju säga att jag är innerligt trött på min soffa. Denna veckan har liksom bara varit för mycket. Vill ju bara vara som alla andra, jobba, och ha det bra. Det är så extra sjukt allting eftersom jag just nu är relativt bra i min mage. Men nej då, då ska jag åka på ett jäkla envist virus. Jag försöker hålla humöret uppe, men nu brast det lite. Skönt att skriva av sig.

Är även besviken på att jag skulle på tjejmiddag ikväll som jag fick ställa in. Så mycket jag har sett fram emot det, och så går det inte. Så himla orättvist.

Det har i alla fall hänt en bra sak, kan inte berätta det, men det är en bra grej. Så allt i mitt liv är inte helt miserabelt, även om det låter så just nu. Kanske skriver jag om det längre fram.

Vi kan väl alla hålla tummarna att det kommer ett positivt inlägg från mig imorgon, att det börjar med: Jag mår så himla bra🙂 Efter alla negativa så måste ju trenden vända. Är ju egentligen positiv, men idag, nä fy, vill bara dra täcket över huvudet och försvinna bort tills imorgon. Vi får alla önska mig en bättre dag imorgon, så ni får läsa något kul😛

Hoppas ni får en bra lördagkväll, själv ska jag väl kolla på netflix…. (Bitter, jag???)

Kommentera

