Fantastisk dag!!

Vilken fantastisk dag!!🙂 Har varit ute och gått en liten minipromenad, sen har jag suttit i solen och läst en bok. Känner mig mycket bättre idag, om än lite trött. Men solen gjorde nog susen, har ju konstant D-vitaminbrist. Sen verkar ju inte jag kunna ta upp D-vitamin via huden, men ändå. Lite sol i fejjan är ju aldrig helt fel. Mår ju så mycket bättre hela jag när det är sol. Vill inte ha höst, även om det är vackert. Satt faktiskt i linne och solen gassade på. Underbart!!

Så jag ska nog komma ur denna hemska förkylning jag med. Det verkar som om alla, jag menar verkligen ALLA, har eller är sjuka just nu. Hela min bekantskapskrets snörvlar, hostar, har ont i halsen eller ligger däckade i feber. Vi får hoppas att alla blir friska samtidigt så vi inte smittar ner varandra mer i höst🙂

Magen håller sig lugn, varje dag som går utan smärtstillande är en gåva🙂 En sann gåva. Jag tror att jag börjar acceptera mer och mer, men jag brottas emellanåt. Såklart. Det kanske jag alltid kommer göra, när magen molar på är det svårt att inte känna av det. Men jag lär mig varje dag, tänker nya tankar och provar nya utmaningar.

En av mina största utmaningar är träning. Fysisk träning. Jag är inte riktigt där än, men jag tänker att jag ska ta lite hjälp av min sjukgymnast framöver. Jag tänker väldigt lätt styrketräning, simning eller powerpromenader. Nåt sånt. Jag längtar så otroligt mycket att få träna så det är löjligt. Kikar fortfarande i smyg på youtube på folk som tränar samt läser bloggar om träning. VILL ju också!! Men just nu ska jag bara stärka upp mig, bli frisk från förkylningen (Jisses vad jag tjatat om den denna veckan) och hålla till godo med yogan.

Kan rekommendera ALLA att testa medicinsk yoga. Köp en dvd, gå en kurs eller vad som helst. Det hjälper!!

Så, nu vill jag lägga denna veckan bakom mig. Imorgon ska jag försöka ta mig till en butik och köpa en födelsedagspresent till min älskade lilla unge som blir 13 år. TRETTON ÅR!! Herregud vad tiden går. Hon går i sjuan nu och jag är tonårsmorsa. Det innebär ju att jag är typ medelålders. Nästan.

Men jag kan berätta att min lilla älskade dotter är den smartaste, klokaste, roligaste, skönaste unge på jorden. Jag älskar henne så mycket att det gör ont. Hon är så himla bra och duktig på alla sätt. Alltid glad. Jag fattar inte var hon får energi ifrån, men hon är jämt glad. Aldrig problem med något. Och trots sin unga ålder vet hon mer om endometrios än många som inte ens hört namnet. Hon har redan bestämt att hon inte ska få sjukdomen, och det är bra tycker jag. (Fast jag i hemlighet är livrädd för det, för om hon får den då vet jag ärligt talat inte vad jag gör. Då går jag sönder). Jag önskar inte den här sjukdomen till min värsta fiende, så hemsk är den.

Men, det finns saker att göra, tex medicinsk yoga och nu ska jag sluta pladdra och sätta mig på golvet och göra just det!!

Ha en skön helg!!

Kommentera

