Väldigt seg förkylning och magisk yoga

Alltså, den här förkylningen håller på att ta kål på mig. Nja, nej, inte riktigt så illa, men fy vad långdragen den är. Två veckor snart ju. Eller, en och en halv i alla fall. Mådde ganska bra igår ändå, hade tänkt gå till jobbet idag och hade en tid inbokad till optikern för synundersökning kl 10.00 idag. När jag vaknade i morse så var det som om, ja, jag vet inte vad. Någon hade slagit mig i huvudet med en klubba.

Snoozade lite för länge, och med en riktig kraftansträngning tog jag mig upp och väckte lillan. Gjorde frukost till henne och mig och när hon gått ringde jag och avbokade optikern och sms:ade min chef på jobbet. Sen drösade jag ihop i soffan och somnade igen. Sov kanske nån timme, eller till 45 min. Alltså, varför??? Orkar inte med det här långdragna. Det var förvisso flera år sedan jag hade en vanlig förkylning, men ändå. Räcker det inte liksom…med det jag har. Igår var jag ändå på benen, gjorde yoga som var fullständigt magisk.

Jag pallrade mig ner på stan och träffade en väldigt kär gammal vän jag inte sett på länge. Vi umgicks en hel del, väldigt nära vänskap för några år sedan. Har inte sett honom sen strax innan sommaren. Vi småpratade lite, jag berättade igen om min situation och han sa: ”Jag förstår inte att du orkar. Var får du kraft ifrån?”

Det är en väldigt bra fråga, och inte ett helt lätt svar. Jag vet inte. Eller, jag kanske vet, men det är många saker. Min familj är ju ett jättestöd, likaså mina fina vänner. Sen har jag bra läkare, bra sjukgymnast (som jag iofs aldrig har tränat för, men hon har hjälpt mig med akupunktur, mindfulness och nu yoga). Jag läser mycket litteratur i ämnet, kostomläggningen hjälper, smärtpsykologen har hjälpt. Att få bryta ihop emellanåt är också viktigt. Att ens världsbild rubbas är ofrånkomligt. Och på ett sätt så skulle jag inte vilja ha det på annat sätt. Jag tror verkligen att allt har en mening. Jag vet ännu inte exakt vad meningen med detta är, men det är en process. En resa. En personlig utveckling.

Jisses vad du utvecklas när du tvingas umgås med dig själv så mycket som jag har gjort. Du tvingas att se dina dåliga sidor, att möta dig själv, konfrontera dina rädslor och samtala med din själ. Du inser samtidigt hur stark du är, uthållig, tålmodig och att livsviljan är det inget fel på. Drömmarna inför framtiden och gårdagens minnen är starka upplevelser jag går djupt in i när jag brottas med det jobbiga.

Acceptansen att en simpel förkylning kommer gå över, ge det lite tid bara. Fats där är jag otålig, vill vara frisk NUUUU!!!!!

Och yogan då. Oj vilken magisk upplevelse det var igår. Det var det bästa jag upplevt på länge. Medicinsk yoga är som gjord för mig. Jag går helt in i det och igår svävade jag ut i universum eller nåt. Det var helt mörkt, fast inte på ett otäckt sätt. Det var vackert, frihet, frid, det kändes som om sinnet var bortkopplat från kroppen på nåt sätt och jag kunde finna en total trygghet där i yogan, sinnet. En tillit så stark att alla rädslor försvann. Ren energi och stillhet. Ro. En plats där liv och död möts, fast inte på ett läskigt sätt. Jag kan inte beskriva det, det låter ju jätteflummigt bara det här🙂 Men oj så fint det var. En timma kändes som tio minuter. Helt otroligt. Efteråt var jag helt slut på kvällen, jag brukar bli pigg av yogan, men jag var trött  i kroppen. Kan ju bero på förkylningen, men också på att jag är väldigt spänd hela tiden och faktiskt lyckades släppa på dom spänningarna igår. Då blir man trött efteråt.

Nu ska jag ta och hitta något att äta. Orkar inte laga mat idag, kanske får det bli en pizza eller nåt ikväll som jag och dottern kan dela på.

Ha en skön dag!!🙂

2 thoughts on “Väldigt seg förkylning och magisk yoga

  1. Ja, kära du. Vad jag önskar dig braiga och härliga dagar, utan vare sig förkylning eller endo-smärtor. Jag har också börjat med en helt ny kostomläggning för att se om mina alleriger kan bli bättre. Så inget gluten här. Och det funkar fint än så länge!

    Varmaste kramar till dig!

  2. Åh så spännande. Läser just nu en jätteintresant bok om paleokost. Vi får se. Tror jättemycket på kosten. Mjöljprodukter sägs ju höra ihop med astma bl a. Hoppas det går bra för dig🙂
    ja, nu får jag sannerligen bli frsk, det här är ju dötråkigt…
    kramar

Kommentera

