Sjuk

Ah, jag blir galen. Idag vaknade jag upp med världens ont i halsen igen. IGEN. Så trött på det. Vill inte vara förkyld. Tror inte att jag har feber men känner mig hängig. Fick bli till att sjukanmäla mig på jobbet och stanna hemma. Just nu fullkomligt vräker regnet ner, det är faktiskt ganska mysigt🙂 Väldigt skönt att vara inomhus just nu.

Fick en bok att hämta på bibban som jag beställt. Om det slutar regna så kanske jag masar mig dit. Det hade passat bra med en ny bok en dag som denna. Men jag har ju annat att pyssla med, hade tänt städa lite men orkar inte det just nu i alla fall.

Det får bli panodil och en kopp te med honung och halstabletter idag. Och vila i tryggheten att en förkylning ger ju med sig hyfsat fort ändå.

Vad är era bästa sjuktips??

2 thoughts on “Sjuk

  1. Lillasyster…sa typiskt! Men som sagt – det går ju över. Tips – det gamla vanliga trickset – en vitlöksklyfta i vardera örat…det funkar alltid för mig trots att flera doktorer tycker att detta kan vara lite farligt. Well, jag har gjort det de senaste 20 åren och ingenting har hänt mig mer än att halsont går över på 24 timmar istället för ett par dar…Kram och krya på dig!

  2. Hej! Ja, det är ett jättebra tips, men jag tål ju inte rå vitlök. Jag får ju, tro det eller ej, ALLTID ont i halsen om jag äter rå vitlök. Börjar undra om det har med dagens mående att göra, då jag åt rå vitlök i lördags och strax efteråt kände att jag fick just ont i halsen… Såg inte det sambandet förrän nu. Hrm… Men då jag tidigare ätt vitlök och fått ont i halsen så brukar det ge med sig efter max en dag, ibland en halv. Men det kanske är en blandning, både rå vitlök och förkylning.
    Vi hörs🙂

    Kram!!❤

Kommentera

