Underbar helg

Nähä, tapetsering var ingen lika stor hit.😉 Men kanske, kanske finns det en som ändå kan hjälpa till, vi får se🙂 Jag kan ju alltid muta med en god middag!!

Livet går vidare, och helgen som var, var både sorglig och fantastiskt rolig. Begravning på fredagen. Sorgset, stillsamt och vackert. Mycket tårar och tankar över ens egna liv blir det. Man påminns om livets skörhet. Minnen från andra nära och mycket kära personer som inte längre finns i livet. Men för mig finns de, jag tror bara att man fortsätter någon annanstans. De lever vidare i hjärtat.

Igår åkte jag och dottern hem till en gammal kompis och hennes dotter jag inte sett på länge. Vi hade tjejmys då hennes man och andra son var bortresta. Det var så himla mysigt. Vi pratade, pratade och pratade. Med varandra och våra barn. Gamla minnen och om nya vi vill skapa. Drömmar om livet. Åt räkor, drack te och bara myste. Så fantastiskt, en riktig fylla-på-med-energi-helg. Fler såna vill vi ha🙂

Nu är jag visserligen trött, men det känns otroligt bra i hjärtat. Hoppas veckan som kommer nu kommer att gå bra, har massor av saker inbokade. Roliga saker.

Sen vill jag så himla mycket feng-shui:a mitt hem. Har ju skrivit om det förut, vill ha ordning och reda. Och jag har börjat, men det tar tid. Böcker som ska säljas, barnkläder som ska sorteras, det är ju liksom inte bara att slänga och sen är det klart. Man ska kånka ner med böckerna till ett antikvariat och likadant med kläderna. De ska till återvinning, de som jag inte kan sälja. Nu står det kassar i hallen med saker. En kasse med gamla telefoner och sladdar och sånt som man inte bör slänga bland övriga sopor, utan gå till miljöbilen när den kommer. Också nästa vecka. Ja, jag har svårt att slänga sånt bland vanligt avfall, tycker absolut att man ska sortera det man kan.

Och sen, när röran har blivit ordning, DÅ ska jag göra lite fint här. Köpa nya krukväxter (mina dör alltid, lyckas alltid glömma att vattna dom, kanske t o m ska köpa blommor i siden…), ställa fram lite mys-ljus, alltså värmeljus nu inför hösten och göra lite fint. Kanske lite nya soffkuddar som piffar upp. Ett nytt dusch-draperi till mitt nya, fina badrum. Det är min dröm.

Och den drömmen kan ju faktiskt bli verklighet, om man tar ett litet steg i taget, vilket jag gör.

Ha en skön söndagskväll i höst-rusket, idag känns det som om hösten är här på riktigt. Bladen ramlar ur träden, regnet öser ner och det är kallt i luften. Men samtidigt väldigt mysigt!

Kommentera

