Glasögonpanik

Hjälp!! Kan någon av mina kära, snälla vänner följa med mig till optikern och vara glasögonexpert? Jag behöver nya glasögon nämligen, har fått bättre syn. Ja, det är sant, sedan jag slutade med mina smärtstillande så har synen förbättrats. Det är ju jättebra, men det innebär att jag nu behöver nya glasögon. Synen förändras när man äter muskelavslappnande tex, och tradolanen är ju det. Och då påverkas hela kroppen. Det är därför man ofta ser ”dimsyn” eller ”synförändringar” som biverkning i medicinerna.

Så jag har bokat tid hos optikern nästa vecka för synundersökning, men jag skulle så jättegärna vilja ha med någon som kan säga vad han/hon tycker och tänker. Att köpa glasögon är bland det svåraste som finns tycker jag, man har ju dom jämt. Så de ska passa till allt. Alla olika kläder, frisyrer, örhängen, ja det är inte helt lätt.

Så hör gärna av dig till mig om du vill vara min glasögonstylist nästa vecka🙂

Annars är det på bättringsvägen. Förkylningen håller på att släppa, men jag är fruktansvärt otålig. Är ju så trött på att vara trött att en vanlig förkylning blir liksom jättejobbig. Man brottas tillräckligt mot alla symptom som det är, vill inte ha något extra. Så idag köpte jag iaf rödbetor, blekselleri och lite annat smått och gott för att göra egenpressad, näringsrik juice. Tänkte börja dagen med det och se om jag piggnar till. Just rödbetor ska ju vara fantastiskt nyttiga. Och vad är bättre än färskpressat??

Lillan var tillbaks i skolan idag, men klagade nu på ont i halsen när jag pratade med henne. Hoppas det ger sig för henne med, hon är så sällan sjuk.

Magen är lugn, bara lite förstoppad som vanligt. Nu blir det en tesked honung till och en kopp te på det. Ha en bra kväll🙂

4 thoughts on “Glasögonpanik

  1. Kul med bättre syn!
    Ett litet tips om du inte kan bestämma dig: Många optiker ger en möjlighet att låna hem några bågar för att kunna tänka i lugn o ro. Gjorde själv det sist jag skaffade nya bågar. Då kan man se hur de passar med olika kläder o tillfällen. O om de håller för att somna med dem på i soffan😉

  2. Tack Pia!

    Ja, jag brukar göra det, men det är så vansinnigt svårt ändå… Men det får nog bli det. Soff-testet var ett bra tips däremot, det måste absolut testas🙂 Det är ju något av det viktigaste – de måste vara hållbara för det!!😉

    Kram

  3. Kul med nya glasögon! Jobbar själv som glasögonstylist/optikerassistent. Låna hem bågar är en jättebra idé men fråga även personalen i butiken om smakråd och tips och råd vad man ska tänka på. På Synoptik där jobbar kan man ju även få ett extra par på köpet, då kan man ju välja ett par tidlösa och neutrala och ett par tuffare. Lycka till!
    Skönt att förkylningen börjar ge med sig.Som sagt är en fförkylning jobbigare nu för tiden…. immunförsvaret får jobba på högvarv och min endo blir alltid värre.
    Ha de gott!

  4. Vad kul att du jobbar som glasögonstylist🙂 Ja, det är jättesvårt, ska be personalen om hjälp. Ha de velat ha 10 olika bågar att välja mellan, men det är ju lite orimligt, ha ha🙂
    Mår bättre idag, känns som om förkylningen börjar ge sig.

    Kram

Kommentera

