Bra

Ja, faktiskt så har jag haft en någorlunda bra dag. Dagen började med att jag var sjukt trött, och tänkte nästan stanna hemma från jobbet. Men nej, jag släpade mig envist dit. Det gick bra och jag har jobbat mina två timmar (minst) varje dag denna veckan. Åkte hem för att lägga mig en stund o sova, men somnade aldrig. Sen åkte jag och dottern och klippte oss. Jag tror inte jag klippt mig på ett och ett halvt år, så det var så skönt. Känns underbart.

Vi shoppade också lite kläder, jag fick två nya tröjor och lillan en. Jättekul🙂 Sen åkte vi hem och så började jag storstäda. Har dammsugit och dammsugit o dammsugit. Oj vilken bra dammsugare, det är ju en fröjd att dammsuga när det blir så rent🙂 Moppade även alla golven. Lagade mat däremellan. Tömde diskmaskinen. Så idag har jag hållit på. Pratade med en kompis också och kom fram till att denna sjukdomen är så fruktansvärt ologisk.

Jag borde, borde verkligen, ha jätteont nu. Jag har tagit ut spiralen, dvs triggat igång smärtan, jag blöder, jag har rört mig väldigt mycket rent fysiskt både igår och idag. Så jag borde ha jätteont, men jag har inte behövt ta en enda värktablett idag. Och så kan man vid andra stunder sitta helt stilla i soffan och pang, så slår det till. Snacka om ologiskt. Man vet aldrig. Ofta får jag ju ont vid fysisk aktivitet.

Självklart så njuter jag av att inte ha ont, men ibland skulle man vilja veta lite när det kommer. Ovissheten är jobbigast att deala med, det har jag sagt förut.

Just nu har jag ont i nacken/ryggen, är spänd som satan. Vet inte riktigt hur jag ska få bukt på det, men det är väl bara att köra på med min mindfulness som jag gör. Orkar inte riktigt träna ännu, och yogan har legat på is nu några veckor. Jag hoppas på att piggna till så pass att jag orkar göra yoga, det hjälper nog en hel del mot dessa spänningar.

Ha en underbar helg, det ska ju bli fint väder så man kan ju hoppas på det🙂

 

2 thoughts on “Bra

  1. Så skönt att du får ha bra dagar emellanåt också. Även om jag önskar att alla dina dagar var bra dagar.

    Varmaste kramar från mig och Oliven.

    Vore supermysigt om du ville komma upp en helg! Det vill vi gärna!

Kommentera

