Intensiva dagar

Jag har haft några riktigt intensiva dagar. I måndags ringde jag kontaktpunkten och blev väldigt bra bemött. Det var trevligt som omväxlings skull. Hon tyckte absolut att jag skulle söka till gynakuten då det skulle ta minst en vecka, kanske längre, att få en tid till någon läkare som kan ta ut spiralen. Och själva uttaget går jag relativit snabbt. Så jag åkte dit efter att jag tagit B12sprutan på vc. Satt i max en timma i väntrummet och sedan var det klart. Fick väldigt bra bemötande där också, gynakuten är ju inte precis kända för bra bemötande och de borde nog alla gå en charmkurs. Men jag träffade en jättetrevlig sjuksköterska, och en jättebra gynekolog. Sen kallade han till ytterligare en överläkare då han var osäker på hur man tar ut spiralen då jag hade så ont. Den överläkaren var väldigt försiktig och vips så hade hon trollat ut spiralen. Jag skrek bara till lite snabbt en gång, då stack det till, men sen släppte det.

Så himla skönt!! Jag var beredd på inläggning och det värsta, hade laddat med panodil och diklofenak, hade väskan full med tradolan. Men jag kunde åka till jobbet efter det och jobba mina två timmar🙂 Sen kom det, på kvällen. Jisses, då fick jag ta en halv tradolan. En halv 100mg alltså. Blev ju som en 50 mg. Och jisses vad påverkad jag blir av den. Kan inte förstå att jag åt upp till 400 mg ibland plus oxynorm o oxycontin. Det är starka grejer det vi proppar i oss.

Sov som en stock och vaknade av grannen som klampade runt klockan 07.00. på tisdagsmorgonen. Hade ställt klockan på 08.00. Men det var bara att gå upp. Var svintrött, så trött att jag faktiskt tog kaffe på jobbet för att piggna till. Har inte druckit det på minst 4 veckor. Men det får vara så. Sen hade jag en mysdag med mamma och vi inhandlade bl a en ny dammsugare🙂 Åh vad jag längtar till att dammsuga, hann inte det igår. Träffade en kompis på kvällen på ett fik.

Ja, så när jag kom hem igårkväll vid halvtiotiden så var jag helt slut. Somnade kanske halvelva och vaknade 05.20 av grannen i morse. NOLL FEM TJUGO!!!!!!!!!!!!!!!! Alltså, det går inte. Han klampade runt och barnet skrek. Efter ett tag blev det tyst. Jag låg klarvaken. Kollade på klockan. Hon blev 06.00. Då gick dom upp igen. Och klampade runt. Och skrapade i golvet. Och en maskin som lät. Jag begriper inte vad det är de gör på morgonen. Man går väl upp, duschar, klär på sig och äter frukost?? Eller? Flyttar möbler kl 06 på morgonen gör man väl inte?? Hur svårt kan det vara att vara lite tyst?? Att barnet skriker o ropar är väl svårt att undvika, men allt klampande och skrapande??? Ja, det blir en arg lapp i brevlådan till honom idag. Och förmodligen en kopp kaffe på jobbet, mot min vilja. Men jag håller på att gå sönder av trötthet just nu. Jag vet att det brukar gå över, men ändå.

I eftermiddag kommer jag i alla fall få lite energi då jag ska passa världens sötaste treåring. Ska bli så mysigt. Och med mig har jag min dotter som superbästa barnvakten också🙂 Så det ska nog bli bra.

Nu värker endomagen, men jag vägrar tradolan. No way alltså, jag kör på panodil och tens. Och djupandning.

Ha en bra onsdag!

Kommentera

