Bättre

Alltså, det känns som om mina inlägg heter antingen ”Bättre” eller ”Sämre” ungefär. Och att de handlar om hur jag antingen mår jättebra eller jättedåligt. Och så kom jag att tänka på att det är ju precis så det är. Upp och ner, precis hela tiden. Bara lite tjatigt för jag skulle vilja skriva om enbart förbättringar.

Dånandet slutade igår strax efter jag skickat iväg inlägget. T A C K  O C H  L O V!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vet inte vad jag hade gjort annars. Hade svårt att sova igår med, så jag tog en extra imovane, och det hjälpte. Somnade gott och sov hela natten.

Och idag vaknade jag vid bättre humör.🙂 En liten glad gubbe på det! Inga lastbilar som ljudar och jag klarade hela 2 1/2 timma på jobbet idag. Underbart. Känner mig okej, inte helt utpumpad men trött såklart.

Grannen kom ner igårkväll och vi ”pratade ut” om hans klampande. Det gick jättebra, han förstod men vi har helt olika uppfattningar om vad ljud är… Han ska i alla fall tänka på det och så ska jag skriva ner när, vilken tidpunkt och vad jag hör och i vilket rum under de närmaste veckorna så ska vi se om det är något som han inte tänker på. Spännande. Eller inte. Fast det känns som om det bara kan bli bättre, nu är han medveten om min ljudkänslighet.

Men, och detta bekymrar mig. Jag har börjat få ondare i endomagen. Höger äggstock och livmodern. Det är nu snart 6 månader sen jag opererades. Och man ska ju helst ge alla läkemedel 4-6 månaders tid för att kunna se om de hjälper en. Har haft enbart hormonspiralen nu som enda hormon, och det börjar kännas som om det inte räcker. Får äta panodil mest hela dagarna nu, och det är ingen bra trend. Vill inte, vill absolut inte tillbaka till tradolanen, jag tänker vägra så länge det bara går. Kämpar på med kost och näring istället och väntar hem en bok om ayur-veda från bibblan snart. Tensen har gått varm hela dagen idag. Men kanske får jag så småningom kontakta min läkare för att lägga till nån homon, det finns vissa p-piller jag inte testat tex. Jag får fundera ett tag till.

Ikväll tänkte jag slå till med att baka bröd till dottern min. Vill ju att hon också ska äta så bra mat som möjligt, och hembakat är ju aldrig fel. Sen ska jag kolla in arga doktorn på tv1 tror jag det var, klockan 21.00. Kan bli ett intressant program.

Och så ska jag fundera ut middagen, detta eviga problem, vad ska man äta till middag. Tycker jag bara äter samma mat hela tiden. Ni som också har detta problem kan ju alltid kika in på: http://www.vadihelveteskajaglagatillmiddag.nu/

Den är faktiskt lite smårolig🙂

 

Kommentera

