STOOOOPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stoppa livet lite nu tack, jag håller på att bli galen. Igår hade jag den bästa dagen på fyra veckor. Mådde så sjukt bra och försöker hålla det i minnet hela dagen idag. Men…..ja, alltså….idag vill jag bara dra täcket över huvudet och gömma mig och vakna upp till en ny dag.

Började dagen med att en lastbil/arbetsbil står och brummar och låter utanför fönstret. Inte kul. Det som var mindre kul var att eftersom jag var så pigg igår kunde jag inte somna så jag var uppe ganska länge. Eller tja, tolv/ett, jag vet inte, jag låg och läste i alla fall. Får jag inte minst 7 timmas sömn så blir jag jättepåverkad. Försökte gå och lägga mig för att somna om lite och lyssnade på musik i hörlurarna när dottern gått till skolan, men det gick naturligtvis inte.

Jaha, bara att gå upp och duscha då. Åkte till jobbet och var där i två timmar. Kändes jättebra, min chef var lika trött som jag så vi gäspade ikapp. Han är väldigt bra han, mycket förstående människa. Hem igen och lastbilen står FORTFARANDE och brummar. Eller brummar och brummar, den dånar. Så ingen eftermiddagslur fick jag idag heller. Surfade runt på datorn en stund och gick ner för att möta dottern samt handla lite mat. Lastbilen drönar fortfarande. Där höll jag på att bli lite lätt tokig. Men tänkte ändå att dom slutar nog klockan 16, eller senast 17 för det är ju oftast deras arbetstider. Men, gissa vad. Jo, den håller fortfarande på. I skrivande stund är klockan 18.34 och jag bara undrar när den ska sluta. Jag kan inte ha öppet fönster, tv:n måste stå på för att man ska stå ut med oljudet och det är skitvarmt här inne. Det hjälper inte att jag är extra ljudkänslig heller såklart. Men ska man behöva ha hörselskydd inomhus??? När ska dom sluta?? NÄR??? NÄR???

Ja, sen skrev jag en arg lapp till min granne som alltid låter och väcker mig på morgonen och klampar runt på kvällarna. Bad snällt (faktiskt, inte argt) att han skulle försöka dämpa sig litegrann om han kunde vara så snäll och göra det. Det är inte kul att vakna av att hans dotter kastar studsbollar rakt ovanför min säng klockan 06.00 på morgonen. Jag skrev att han kunde komma ner och prata med mig men än har han inte kommit. Det är märkligt tyst ovanifrån, antingen är han inte hemma eller så hjälpte lappen. Det kändes väldigt skönt att skriva den där lappen, nu kanske jag kan få sova lite bättre.

Ja, och så har jag haft ont precis hela dagen. Trött och ont. Och grinig. Fick ta laxoberaldroppar igen, för förstoppningen är tillbaka. Magnesiumet hjälper inte längre, eller jag vet inte, men nu är det i alla fall förstoppning på g. Magen är uppsvälld som om jag vore gravid, tarmarna drar och sliter mellan varann, högra äggstocken bränner och det drar ut i benet. Panodil på panodil har det blitt idag.

Och efter maten tänkte jag att nu måste jag ändå dammsuga. Hela köket är fullt av kaninens spån och hö, hallen ser för skräpig ut, det är dammigt som fan och gissa vad……det är nu jag håller på att krevera…..DAMMSUGAR-FAN GÅR SÖNDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den går sönder. Den bara dör. Går inte att sätta på alls.

Då gav jag upp. Så nu sitter jag här och tycker jäkligt synd om mig själv, är sur och grinig, det är dammigt och jävligt, kan inte öppna fönstret för det dånar utanför och ja….vad ska man göra???? Det finns bara en sak att göra. Det är att minnas gårdagen. Klamra sig fast vid att det kommer fler bra dagar, och att de dåliga glömmer vi lätt. Nu blir det parkering i soffan med tens och en kopp te och så börjar vi om imorgon, vad sägs om det??

SÅ SKÖÖÖÖNT att få gnälla av sig, nu känns det faktiskt bättre!!

Hoppas ni får en bra kväll, ska kolla på idol sen och vad kan gå fel då liksom??

 

 

 

2 thoughts on “STOOOOPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  1. JAG höll på att bli knäpp av dånandet igår. O jag bor ändå en bit bort.. Stackars dig!
    Hoppas på en bättre dag idag!

Kommentera

