Bättre idag

Men fruktansvärt trött. Fick faktiskt till en riktigt bra dag igår, åkte till jobbet och hälsade på och det var jättekul. Sedan gick jag en lång promenad i Slottskogen med två vänner. Det var härligt. Efter det var jag trött i kroppen, inte huvudet. På ett sådant där sätt som jag önskat så länge fast inte orkat. Huvudet är iofs fortfarande lite halvsegt, känns som om jag lever genom ett filter. Hjärndimma kallas det och det är inte skönt. Jag hoppas på att min närings-kur kommer råda bot på det också🙂

Idag var jag på jobbet igen, är fortfarande sjukskriven, men känner att jag vill komma igång. Jag är en person som gillar att arbeta, jag tycker inte om att ”gå hemma”. Det är dö-trist, även om det har varit nödvändigt. Men jag får spader mellan varven här, så idag åkte jag in för att känna på det lite. Och det gick bra. Jag var bara där en timma drygt, men det kändes bra. Så nu ska jag smygjobba lite för att ”öva upp mig” innan jag bryter sjukskrivningen helt. Det ser jag fram emot.

Och jag fortsätter att drömma. Jösses vad drömmar, tankar och idéer jag har inför framtiden. Vill göra så otroligt mycket, om orken bara kom tillbaka. Och det handlar om allt från små hobbyprojekt, till att göra om i min lägenhet, till att hitta ett jobb, kanske utbildning, träffa en man, (det drömmer jag hysteriskt mycket om…😉 ) resa, hitta på roliga saker med min dotter, Ja, det finns tusen saker att göra. Än så länge får det förbli drömmar, men kanske några kan bli sanna så småningom.

Nu ska jag snart träffa några vänner igen, men det blir en lugn kväll. Imorgon kommer dottern hit och jag längtar ihjäl mig, som vanligt. Oj vad vi ska mysa🙂

Kommentera

