Ingen bra dag

Eller, tja, allt är ju relativt. Man glömmer lätt det dåliga. Tack o lova för det. Men jag har fortfarande ont, är lite förstoppad och känner mig sådär. Men ändå inte tradolan-ont, bara paracetamol-ont. Så egentligen är det ingenting. Det är bara så himla segt alltihopa. Kan man inte bara få ha det bra liksom… Vad har jag gjort för att förtjäna det här? Vad ska jag lära mig av det här? Ja, tankarna smyger sig på.

Tänkte ändå pallra mig iväg till jobbet och sen ta en promenad i Slottskogen med några kompisar. Får se hur långt jag orkar gå. Kan ju alltid vila på en bänk.

Jag hoppas att jag piggnar till efter promenaden, har så mycket jag vill göra, småsaker, men ändå. Krafterna finns inte där.

Nåja, slut på gnället. Nu ska jag äta lunch, en kyckling-thai-gryta står och puttrar på spisen. Det ska bli gott. Har märkt en sak också, och det är att jag mår väldigt mycket bättre om jag äter en stadig lunch. En del klarar ju sig på en macka osv, men jag märker att jag behöver två lagade mål mat per dag, då känner jag mig som bäst🙂 Utöver frukost och mellanmål då. Det är viktigt att hitta såna små saker som kan förbättre tillvaron, då kan man lättare se till att planera in det i sitt liv. Och förhoppningsvis må bättre🙂

 

Kommentera

