Bra dag

Idag har varit en bra dag. Trots ökade smärtor åkte jag och hälsade på en väldigt god vän. Det var precis vad jag behövde. Jag vet att hon förstår vad jag går igenom då hon själv går igenom något väldigt svårt. Att vara fysiskt påverkad av smärta, trötthet, eller vad det nu kan vara är bara fruktansvärt rakt igenom. Men hon fick mig att skratta och jag kunde t o m skratta åt min eländiga situation. För den är eländig.

Men jag vägrar ge upp hoppet, det åker som en berg och dal-bana upp och ner hela tiden. Ovissheten är värst. Att inte kunna lita på sin kropp är värst. Den mentala påfrestningen att inte kunna lita på sin kropp, är värre än själva smärtan.

Trots det är jag glad idag.🙂 Jag kämpar på med min diet, mina näringsdroppar och piller, fast idag har jag tagit paracetamol. Man behöver ju inte bli martyr liksom….😛

Nu ska jag virka lite på ett projekt jag hållit på med alldeles för länge, så att det kan bli klart nån gång.

Ha en skön kväll!!

2 thoughts on “Bra dag

Kommentera

