Rutiner

Idag är första dagen tillbaks till rutiner. Blev väckt av väckarklockan imorse för första gången på läääänge. Segt, avskyr min väckarklocka, funderar starkt på att köpa en ny med ett fint ljud istället för det hysterieka pipet som stegrar sig i volym som jag har just nu. Nej, det är ingen skön känsla att bli väckt utav.

Idag började min lilla, lilla tjej i sjuan. Jag måste försöka inse att hon är stor. Minns när jag började i sjuan som igår. Och med det innebär det ju att även jag åldras. Det är nu ca 5 1/2 år sedan min endodiagnos. Och oj vilka omvälvande år det har varit. Just nu, i skrivande stund, fick jag endo-ont. Jag sitter stilla på soffan, har inte haft så ont på hela dagen, och plötsligt börjar det värka. Det är så mysko. En väldigt mysko sjukdom. Skulle vilja titta in i min mage och kolla vad som händer där. HUR kan det plötsligt bara börja göra ont?? När man sitter blick still?? Det är en ständig gåta.

Nåja, tillbaka till rutiner, hösten och skoldagar. På ett sätt ska det bli skönt, men jag saknar ju sommaren. Fast skönt med rutiner, en slags vardag. Funderar på att besöka jobbet imorgon för att säga hej. Inte att börja jobba, men jag tror att det är bra att ta sig dit, så det inte går för lång tid. Jag gillar ju mitt arbete🙂 Men det får dagsformen avgöra imorgon.

Ha en bra vecka🙂

Kommentera

