Liten blödning och Ove

Jaha, då fick man en liten miniblödning bara sådär. Konstigt, för jag har inte känt något. Tack o lov så värker det inte speciellt mycket, knappt någonting alls. Inte ens panodil-stadie ännu. Hoppas det kan förbli så. Läser att man kan ha två hormonspiraler insatta, och hur mycket jag än var emot hormonspiral från början, ett främmande föremål insatt i mon kropp, så har jag helt ändrat uppfattning. Kan t o m tänka mig att prova två eftersom den fungerar så himla bra. Om jag nu skulle få ondare såklart och om det är nödvändigt. Det är inte många hormonkurer som bitit på min endo, men det verkar som om spiralen gör det. Peppar, peppar…….

Kan också upplysa er som inte vet att om man har spiral mot endo så ska den bytas efter 2 – 3 år, då den inte ”räcker” som behandling för oss. Det är ju egentligen ett preventivmedel, och då håller den i fem år, men som ”endo-medicin” går den ur efter 2- 3 år. Bra att känna till. Kommer absolut byta min inom 2 år!!

Idag har jag bockat av en grej på min gigantiska never-ending  ”att-göra-lista”. Jag har rensat ut böcker från min alldeles överfulla bokhylla. Böcker som jag vet att jag inte kommer läsa igen, några gamla deckare, lite chic-lit och sådär. Sorterat ut de jag har lånat av kompisar och ska försöka lämna tillbaka de så snart jag får tillfälle. Jag läser en hel del, men försöker låna på bibban så mycket jag kan. Bara det att jag älskar böcker och tycker det är hemtrevligt med böcker. Vissa böcker mår jag bra av bara av att titta på boken. Nu ser bokhyllan inte lika fullproppad ut, nu ser den bara full ut. Har kanske plats för en fyra, fem nya böcker. Tre kassar blev det och de låg huller och buller om vartannat. Nu står de snyggt och prydligt uppradade🙂

Ska ni läsa en bok i år så ska ni läsa denna:

En man som heter Ove av Fredrik Backman. Jag blev helt kär i Ove, vill ha en Ove och älskar numera Fredrik Backman. Den gjorde min sommar. Jag grät och log om vartannat, men den som säger att det är en ”rolig” bok, tar ganska så fel. Visst är den charmig, men rolig?? Mer sorglig tycker jag. Det var riktigt längesen jag blev så berörd av en bok, och jag hade ganska höga förväntningar då ALLA säger att den är helt fantastisk. Och den var bättre än mina förväntningar. Ove alltså…..❤ suck….❤

Ikväll väntas besök, det ska bli trevligt🙂

2 thoughts on “Liten blödning och Ove

Kommentera

