Endovärk o tens o drömmar om träning

Jag har ju haft otroligt lite endovärk under sommaren. Fick det sedan för ett par veckor sen och det höll i sig i en vecka ganska så exakt. Visserligen hade jag överansträngt mig, men det försvann sen. Just nu har jag endo-ont. Jag hoppas att det går över, sitter med tensmaskinen på för fulla muggar. Jag tycker att tensen fungerar bättre när man har ”lite” ont än när man har ”mycket” ont. Om ni förstår vad jag menar. Jag har ju ont nu och hade lätt kunnat ta en tradolan, men jag vill verkligen försöka hålla mig undan dom. Det ska mycket till innan jag tar det igen. Så om jag sätter in tensen i ett tidigt skede så brukar det hjälpa. Och ha på den i flera timmar i sträck, ibland en hel dag till o från. Lite jobbigt att ha den när man äter tycker jag bara.

Är fortfarande hemma från jobbet, hade inte klarat att arbeta denna veckan. Igårkväll kände jag mig ganska okej och jag gick t o m en promenad på 20 minuter. Det var så himla skönt. Drömmer o längtar efter att få kunna träna, googlar på olika gym och youtubar på olika människor som tränar. Är det normalt??? Jag vill så gärna klara ett spinningpass, ett aerobicpass, ett gympass där man riktigt tar iiiiii, allt vad man kan, tills musklerna dallrar av mjölksyra. DET är något som jag drömmer om. Det finns ett gym i min närhet och jag sneglar dit varje gång jag går förbi det. Jag vill, JAG VILL, JAG VILL börja träna. Men jag orkar inte. Just nu.

Så det får stanna i drömmen ett tag till. Ha en skön helg!

2 thoughts on “Endovärk o tens o drömmar om träning

  1. Jag känner så väl igen mig i din längtan efter träning! Jag klarar inte heller av att träna på grund av mina magsmärtor. Ska genomgå en operation om några veckor för att kolla om det är endometrios som jag har. Och ja, söka på olika gym och titta på människor som tränar är helt normalt, eller jag gör också det iaf haha! Fortsätt kämpa!

  2. Hej!

    Vad tråkigt för dig, hoppas verkligen inte att det är endometrios. Men om det är det är det bra att det upptäcks i ”tid”, du har kanske sökt länge och haft ont länge.
    Och TACK för att du säger att det är normalt, ha ha, trodde jag blivit knäpp eller nåt. Men längtan efter ett svettigt pass någonstans är enormt stark. Så stark att jag tänker lyckas med det. Då kommer jag jubla högt och garanterat skriva om det här!!
    Kram på dig! Kämpa på du med!

Kommentera

