Nackspärr, huvudvärk och näringsterapeut

Igår skulle jag duscha på morgonen. Jag har ju kronisk nackspärr, men när jag skulle sätta upp håret i en turban lyckades jag göra något knyck med nacken så det gjorde skitont. Och nackspärren blev värre. Så även om det är på samma ställe så gör det ändå ondare nu. Kan absolut inte vrida på huvudet och kan bara sitta i vissa ställningar. Men jag rör på mig så mycket det går, vrider huvudet, och masserar så gott det går. Sitter i massage-stolen jag fått låna av mina fina vänner S och M. När vill ni ha tillbaka den förresten?? Glömmer alltid att fråga er och nu har sommaren varit, men vi hörs om det.🙂 Jag vet ju att det inte är något farligt, men segt är det. Får huvudvärk av det och jag tog faktiskt  lite panodil nu för att se om det hjälper. VÄGRAR att ta tradolan för nacken. Vägrar!!

Och igår, efter nackspärrsincidenten så körde min snälla syrra mig till en näringsterapeut som jag bokat tid hos. Det var rent flyt att jag fick den tiden, måste ha varit en avbokning, för det finns inga tider att få förrän i mitten av september. Och det var så otroligt bra. Jag känner mig hoppfull igen, efter en hemsk vecka av utmattning. Jag är fortfarande sjukskriven och orkar inte jobba, men känner mig lite bättre ändå.

Han sa så många kloka saker, han testade matintoleranser på mig, han är kinesolog. Jag går nu på strikt diet för att detoxa kroppen kan man väl säga, för att inte belasta alla organ och för att stärka upp dom med viktiga örter och tinkturer. Det sjukaste är att jag har D-vitaminbrist. Jag har bott i solen i sommar, har aldrig varit så här brun, men ändå tar inte min kropp upp D-vitamin. Det kan ju vara en orsak till tröttheten. Så jag är bla insatt på en ganska hög dos D-vitamin nu till en början så kollar vi av det snart igen. Även B-vitaminer hade jag brist på, trots att jag tar sprutor en gång i veckan. Ja, min kropp slutar aldrig att förvåna mig. Den är konstig. Men sa han, det finns vissa människor som helt enkelt har svårare att ta upp D-vitamin, och förmodligen är jag en av dom. Jag behöver antagligen äta tillskott året runt, resten av livet. Även på sommaren.

Jag har nu några lata dagar framför mig. Ska ta igen mig, försöka återhämta mig, kanske vågar jag mig ut på en liten promenad om jag orkar. Annars får det bli netflix, böcker och TV. Kanske lite virkning också, har ett projekt på gång som jag borde avsluta. Har haft det alltför länge. Är utan barn och jag saknar redan ihjäl mig efter henne. Det är inte klokt vad jobbigt det är att vara utan sitt barn, det är inte naturligt!! Även om jag vet att hon har det skitbra hos pappan, så känns det inte naturligt att inte vara med sina barn. Så är det bara.

Ha en fin lill-lördag, solen håller sig borta i skrivande stund, men kanske tittar den fram igen. Vi har ju trots allt haft en fantastisk sommar!!🙂

 

 

Kommentera

