Kraschade

Jag fullkomligt kraschade förra helgen. Fick sådant där mående jag hade i januari, fast inte fullt så dåligt. Men tappade aptiten, kunde inte äta, mådde illa, var svag och hade ingen energi alls. Det är så fruktansvärt hemskt att må så, så jag önskar att ingen ska få uppleva det. Nu, en vecka senare, börjar det vända. Igår var första gången jag var ute, eller vad man ska säga. Jag fick skjuts ut till ön och har varit här sen dess. Bara legat, i fåtöljen eller solstolen eller i skuggan. Igår fick jag skjuts till stranden så jag o syrran låg där ett par timmar med barnen. Det var så skönt att ”komma hemifrån” och se något annat för en stund.

Jag blev sjukskriven i två veckor och det var nog tur det. För jag hade inte en chans att ta mig till jobbet den här veckan som var. Orkade liksom inte ens äta. Men, nu är det över, matlusten är tillbaka och lite kraft känner jag kommer tillbaka. Hjärndimman är borta och tankarna känns klara igen. Det är så skönt. Nu gäller det bara att TA DET LUGNT och inte göra mer än kroppen klarar av.

Tyvärr har jag även haft endo-ont i en vecka, men det verkar också ge med sig lite nu. Har inte tagit starka smärtstillande utan klarat mig på panodil och tens och djupandning. Det är viktigt hörni, att djupandas. Det glömmer man ibland. Buk-andas. Viktigt för hela kroppen.

Nu ska jag träna på att slappna av, då kroppen betett sig som en fiolsträng nära på att brista vilken sekund som helst. Så det blir nog lite solstol idag i solen🙂

Ha en skön vecka!!

Kommentera

