Ta fram champagnen, nu ska vi skåla!!

Igår var det jobbigt, nu är det bättre. Det var skönt att skriva av sig lite, att lätta sitt hjärta. Tänker fortfarande enormt mycket på honom, kommer speciellt ihåg hur han vid ett tillfälle la sina händer på min onda mage och sa: Jag ska hela dig!

Undrar om det finns någon annan som kan göra det tro? Lika självklart som han gjorde?

Framtiden vet.

Men – idag ska vi skåla. Plocka fram champagnen, eller valfri stark alkoholhaltig dryck, jag har nämligen slutat med tradolanen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är så mäkta stolt över mig själv och min kropp, min envishet och uthållighet, min mentala styrka och tilltro till ett bättre liv. Min kropp ser inte alls ut som den gjorde för fem år sedan, då var jag slank o fin, idag hänger det både här och där, 13 överflödiga kilon, en storlek större bröst, en mage som konstant ser gravid ut, men, kära vänner, men, jag har aldrig älskat min kropp som jag gör idag. Den är ta mig fan helt fantastisk!!!

Som den har fått stå ut, med operationer, mediciner, morfin, dålig mat, misshandel av känslor, hat, ogillande av mig och ändå så reser den sig upp igen. Ett steg i taget och jävlar vad fin jag är. En stor hyllning till min kropp och psyke som klarat av detta, idag äter jag enbart paracetamol som enda smärtstillande. Det i sig är helt fantastiskt.

Vi kan läka, vi kan bli bättre. Vi måste våga tro och våga utmana oss själva. Sen några månader/veckor tillbaka har jag fasat ut, trappat ner på tradolanen. Vissa dagar har jag varit väääääldigt nära att ge upp, men min envishet har vunnit. Jag SKA klara mig utan. Men inte på bekostnad av mitt liv, jag SKA få mitt liv att fungera OCKSÅ. Om jag behöver tradolan för att må bra, ja då äter jag det. Men kan jag klara mig utan, så är det ännu bättre. Och just nu så sammarbetar hela universum känns det som, för att jag ska få må bra i magen. Visst gör det ont, men inte alls såsom innan operationen. Det var den bästa operationen någonsin, en mycket lyckad sådan.

Tänk, jag är nästan medicinfri helt. Från att ha haft dosett till att klara sig själv. Nästan i alla fall. Nu blir det ännu mer fokus på kropp, själ, ande, spirit, whatever, allt hänger ju ihop ändå, detta är MIN sommar bannemig!! Jag ska sola och bada, vila o träna yoga, äta god mat och promenera mig frisk. Boosta upp mitt immunförsvar så jag klarar vintern, boosta upp kroppen. Det är mina mål. Mitt hemliga mål var att vara tradolanfri innan midsommar och det har jag uppnått🙂 Nu kan jag ta ett glas vin till middagen🙂 Fy fan vad värd jag är det🙂🙂🙂

Så skål kära vänner, vem vill ut och ta ett glas vin på krogen????

 

10 thoughts on “Ta fram champagnen, nu ska vi skåla!!

  1. Aaaaaaaaaaahhhhh sa underbart att lasa syster!!!!!! Gratulerar. Vin ska det bli i sommar – med allt annat….Well done!!!!!! Kram xxx

  2. Härligt att läsa detta med smärtan. Jag är så glad att du mår så bra idag och hoppas på fortsättningen också. Jag mår bra också när du mår bra, har hört på din röst nyligen att du mår bra. Kram

Kommentera

